Cégvilág

Online tör magának utat a Praktiker

Egyre nagyobb az online áruház szerepe a Praktiker értékesítésében: míg 2015-ben a webshop részaránya a teljes forgalomhoz képest 1,6 százalék volt, addig tavaly már 4,1, idén pedig jóval 5 százalék fölé kúszik ez a mutató – közölte a társaság.

A tavaly 39,2 milliárd forintos árbevételi rekordot elérő barkácslánc erősödő virtuális jelenlétét támasztja alá, hogy 2015-ben 50 ezer, 2016-ban 80 ezer internetes megrendelést rögzítettek, az év első háromnegyed évében viszont már több mint 120 ezret. A Praktiker tapasztalatai szerint az offline áruházi vásárlás többszörösét költik a vevők online, az átlagos vásárlói kosár értéke meghaladja a bruttó 30 ezer forintot.

Forrás: MW

A webáruházban több mint 30 ezer termék érhető el, a csempék, a szaniterek, a bútorok, a kerti bútorok és az ajtók a legnépszerűbbek, de az olyan szezonális árucikkek is kelendők, mint a medence vagy a kandalló. Ezekből hozzávetőleg 40 ezer köbméternyi mennyiség fogy évente házhoz szállítással. A fogyasztóknak – mérettől függően – lehetőségük van futárszolgálattal, Foxpost csomagpontokon, hamarosan pedig postákon és postai csomagautomatáknál is átvenni megrendeléseiket. A regisztrált vásárlások mintegy fele személyes átvétellel történik a Praktiker húsz áruházában országszerte, ahol négy munkaórán belül összeállítják a megrendeléseket.

Az áruház 2009 tavaszán indította webshopját, és azóta folyamatosan fejleszti. Tavaly készült el az új változat, amelyet mobilra is optimalizáltak. Ezzel párhuzamosan a logisztikai rendszer és a kiszolgáló háttér is teljes átalakításon ment keresztül.

Praktiker online vásárlás barkácspiac
Kapcsolódó cikkek