Cégvilág

Benzinkúti kávézók és szolgáltatási pontok

Olajozottan halad a Mol-csoport kétezer töltőállomásán a Fresh Corner hálózat és szolgáltatásainak bővítése a régióban: az idén már csaknem fél­ez­res üzletlánc jövőre hétszáz tagú lehet, félórányi távolságra egymástól.

A Mol-csoport 2030-ig szóló, hosszú távú stratégiájában kulcsszerep hárul a kiskereskedelmi hálózatra és annak fejlesztésére, az időszak végére kitűzött cél, hogy ez az üzletág adja a csoportszintű EBITDA, vagyis a tevékenységből származó profit csaknem egyharmadát – tájékoztatott Orosz András, a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője, majd hozzátette, hogy a Mol mára jóval több lett, mint egy benzinkút, már nemcsak tankolnak az oda betérők, hanem szendvicset, kávét vásárolnak, vagy éppen csomagot vesznek át. Ennek megfelelően képezik a kiskereskedelmi pontokon dolgozókat, 2016-ban egy átfogó képzési programon és egy két-három napos kiegészítő képzésen vettek részt.

Forrás: MOL

A Mol-csoportnál számtalan újítást vezettek be a forgalom növelése, a Fresh Corner üzletek megkedveltetése érdekében. Az üzletpolitika helyesnek bizonyult, ezt jelzi például, hogy a Molnál 2017-et a kávé évének lehet nevezni. Csak Magyarországon több mint 10 millió csésze kávét adtak el eddig, jó érzékkel meglovagolva azt a trendet, hogy ma az emberek egyre inkább a minőségi kávékat preferálják, és erről utazásaik során sem szeretnének lemondani. A Mol Fresh Corner töltőállomásokon ennek megfelelően ma már olyan prémiumminőségű kávét kínálnak, mint a legjobb kávézóláncokban.

Néhány hete hatvan új PostaPontot nyitott a Mol és a Magyar Posta, így ma már kétszáz töltőállomásra kérhetik csomagjaikat az autózók. Mindeközben gondoltak a kisállattal útra kelő vásárlókra is: megnyitották előttük a töltőállomásaikat és a bennük lévő légkondicionált, tiszta shopokat is. Ezzel újabb utazóközönséget nyert meg magának a társaság. Az autózók legnépesebb csoportját, a gyerekkel közlekedőket is bővülő szolgáltatásokkal, például gyereksarokkal, gyerekbarát ételekkel várják. Az M7-es autópályán a velencei és a balatonlellei Mol-töltőállomásokon családi fitneszparkot is kialakítottak, ugyancsak az új stratégia jegyében.

Fontos, hogy ma már nemcsak az autósofőr a töltőállomások ügyfele, hanem az egész család, mindenki úton van. Ez a mobilitás határozza meg a Mol kiskereskedelmi stratégiáját, amellyel kapcsolatban többször elmondták már: nem litereket, hanem kilométereket akar a Mol a jövőben eladni. Ez az elképzelés áll a kiskereskedelmi pontok folyamatos megújítása mögött. Az a cél, hogy a Mol legyen az úton lévők első számú választása, ide jöjjön az ügyfél akkor is, ha alternatív üzemanyagot akar tankolni, ide térjen be, amikor a gyermekei megéheznek útközben, ha a szülők egy finom kávét akarnak inni, ha a házi kedvenc egy kis szabad levegőre vágyik – említ példákat a kiskereskedelmi vezető. Ehhez azonban arra van szükség, hogy a lehető leghamarabb választ adjanak az ügyfelek újabb és újabb igényeire.

A Mol-csoport október végén fejezte be Magyarországon az Agiptól átvett 106 töltőállomás arculati átalakítását, amivel a hálózatában lévő kutak száma körülbelül 500-ra nőtt. A megújított egységekből tizenkettő már az új kiskereskedelmi koncepciónak megfelelően esett át a ráncfelvarráson, így a Fresh Corner hálózat is jelentősen bővült. Ma már csaknem 100 Fresh Cornerrel kiegészült töltőállomás várja a vásárlókat Magyarországon. „Az Agip-kutak át­vé­telével és az arculatváltás befejezésével nagyot léptünk előre a magyarországi kiskereskedelmi hálózatunk fejlesztésében. Azon túl, hogy értékesítési pontjaink száma majdnem félezerre nőtt, a lefedettséget is optimalizáltuk: ma már az ország bármely pontjáról fél órán belül el lehet jutni egy-egy Mol-töltőállomáshoz ” – derül ki a csoport jelentéséből.

E-jövőkép

A Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában 18,84 millió eurós támogatásból megvalósuló NEXT-E projekt részeként 252 elektromos töltőből álló hálózat jön létre a régió fő közlekedési útvonalai mentén működő töltőállomásokon. Az e-járművek elterjedését segíteni hivatott nemzetközi projektben a Mol csoport mellett az E.ON Group vállalatai, a horvátországi Hrvatska elektroprivreda (Szlovénia és Horvátország), a Nissan és a BMW vesz részt. A NEXT-E keretében 222 több szabványt is támogató gyors és 30 ultragyors töltőállomást telepítenek nagyrészt a Molhoz, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a magyar társaság jó úton halad azon célja felé, hogy az e-üzemagyag piacán ­is meghatározó magyarországi és régiós szereplővé váljon.

 

e-autózás Mol autózás
Kapcsolódó cikkek