BUX 44,077.21
+1.40%
BUMIX 3,786.35
-0.39%
CETOP20 1,824.74
0.00%
OTP 9,240
+3.47%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,590
+3.25%
RABA 1,125
-0.88%
+4.46%
-0.48%
-0.66%
0.00%
-1.17%
+4.17%
-2.74%
0.00%
-0.06%
OTT1 149.2
0.00%
-1.77%
MOL 2,940
+1.38%
+0.52%
ALTEO 2,760
-0.72%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
-0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.68%
+1.11%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-7.25%
+3.39%
-3.57%
0.00%
-0.77%
NUTEX 10.05
+6.24%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
-1.41%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A karácsony nagy anyagi megterhelés a magyarok közel kétharmadának

A magyarok közel kétharmadának nagy anyagi megterhelést jelent az ünnep, majdnem minden második ember szeretne 25 ezer forint alatti összeget költeni idén karácsonykor – derült ki az Euronics friss felméréséből.

A magyarok fele 25 ezer forint alatti összeget szeretne költeni idén karácsonykor, 25 százalékuk azonban akár 50 ezer forintig is elmenne, sőt majdnem minden tizedik ember akár százezer forintnál is többet áldozna a karácsonyi ajándékokra – derül ki az Euronics felméréséből. A kutatás azt is megmutatta, hogy a többség saját megtakarításából állja az ajándékokat, a vásárlók közel 15 százaléka azonban vagy hitelkártyával fizet vagy hitelt vesz fel. A megkérdezettek közel kétharmada pedig úgy gondolja, hogy a karácsony nagy anyagi megterhelés, mégis elenyésző azoknak a száma, akik egyáltalán nem ajándékozzák meg egymást.

Az emberek zöme legfeljebb öt embert ajándékoz meg a karácsonyi időszakban, de majdnem minden negyedik válaszadó azt mondta, hogy ötnél több embernek vesz valamilyen meglepetést. A válaszadók mintegy fele folyamatosan nyitva tartja a szemét, és akár már nyáron megvesz egy-egy dolgot a karácsonyfa alá. Igaz, körülbelül ugyanennyien inkább decemberre időzítik a „rohamot” – írja a felmérés. A Black Friday akciókat és az őszi kuponnapokat csak minden tizedik ember használja ki, de az, hogy kedvezményes áron vásároljon karácsonyra négyből három vásárlónak fontos.

Az online vásárlás térnyerése ellenére az Euronics felmérése szerint a karácsony mintha megmaradt volna picit régi hangulatában, ugyanis a nők és a férfiak is jobban szeretnek a feldíszített, fényárban úszó üzletekben vásárolni karácsonykor (58 százalék), mint online (42 százalék). A mobilos fizetést is csak 10 százalék preferálja.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek