Cégvilág

Karácsonykor inkább online, mint sms-ben köszöntünk

Egyértelmű a mobilinternet népszerűségének növekedése, ezzel együtt pedig valamelyest csökken az SMS és telefonhívás használata – derült ki a Vodafone 2017-es karácsonyi forgalmának elemzéséből. 

Az idei számok is növekvő használatról tesznek tanúbizonyságot: tavalyhoz képest közel 68 százalékkal több adatot használtak a Vodafone ügyfelei a karácsonyi időszakban, hasonlóan a tavalyi tendenciához, míg 2014-ez képest már több mint háromszorosára nőtt az adathasználat.

Az online köszöntés mellett természetesen sok hívást, SMS-t és MMS-t is indítottak. A Vodafone közleményéből kiderül: 2017. december 24. és 26. között több mint 100 ezer MMS-t és közel 5 300 000 SMS-t küldtek, illetve majdnem 9,5 millió hívást indítottak.

Forrás: AFP

Mindez azt jelenti, hogy az előző évekhez hasonlóan tovább folytatódott az SMS-ek számának csökkenése, míg az MMS küldések száma nagyjából változatlan maradt. Kiemelendő továbbá a mobil adathasználat növekvő népszerűsége – fogalmaz a Vodafone.

A hívások ugyan 7 százalékkal hosszabbak lettek, de számuk további 2 százalékkal csökkent tavalyhoz képest. Azaz a hagyományos üdvözlési módok helyét kezdi átvenni az online köszöntés.

Vodafone sms MMS mobilinternet karácsony
Kapcsolódó cikkek