BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sportos irányba tolták el a 6-os GT formatervét

Egy számmal feljebb köszörüli ki a csorbát az 5-ös GT utóda.

Szabályosan megbotránkoztatta a piacot 2009-ben a BMW a nehezen kategorizálható 5-ös GT bemutatásával. A ferde hátú 7-esként emlegetett ötajtós kényelmes és praktikus volt, de a márka rajongói sem tartották szépnek. A bajorok belátták tévedésüket, levonták a tanulságot, és megfutamodás helyett újragondolták a konstrukciót.

Az ideális légáramlást automatikusan felnyíló légterelő segíti
Forrás: MW

A kissé tohonya előd után sportos irányba tolták a formatervet. Bár a 3-as GT-hez hasonlóan még mindig vaskos a karosszéria, de sokkal nyúlánkabbak a vonalai, szerencsésebbek az arányai. A többi BMW-ről ismerős stílusjegyeket pedig úgy kapta meg, hogy azok valóban izgalmasabbá tegyék a kimondottan hasznosnak szánt autót. A továbbra is magyarázatra szoruló koncepció szerint az 5-ös kombi praktikumát a 7-es limuzin kényelmével vegyíti, olyan, a 6-os sorozathoz köthető megoldásokkal, mint a kupés tetőív vagy a keret nélküli ablakok. Mindezt a hagyományos modellekénél magasabb üléspozícióval, szokatlanul tágas utastérrel és a sofőrös autók kényelmét nyújtó hátsó üléssel. Majd a piac eldönti, hogy valójában kinek van szüksége a 6-os GT-re – észak-amerikai nyugdíjasok képzelhetők el a kormány mögött, ahol egyébként a többi BMW-hez hasonlóan jó vezetési élmény várja a jövőbeli tulajdonosokat.

Méreteire rácáfolva mozgékony és fordulékony, hála a 150 kilós súlycsökkentésnek és a feláras hátsókerék-kormányzásnak, ami elektronikus lengéscsillapítás- és karosszériadőlés-szabályzással, sőt összkerékhajtással is kiegészíthető. Alapesetben elöl az 5-ös acélrugós, hátul a 7-es légrugós futóműve dolgozik automatikus szintszabályzással, de aki állítható hasmagasságra vágyik, előre is kérhet légrugókat.

A légellenállási együtthatója csak Cw 0,25, ez többek között az aktív hűtőrácslamellák és az első kerekek mögötti levegőkilépők érdeme, az ideális légáramlást automatikusan felnyíló légterelő segíti. Komfortszintje közelebb áll a 7-eséhez, hangszigetelése példás, még az elektromos mozgatású ablakok is lelassítanak, mielőtt becsukódnak. Luxusautóhoz méltó, motorosan állítható első masszázsüléseihez illően kényelmesek a kifejezetten ehhez a típushoz fejlesztett hátsók is, a támladőlés szabályozható, a fejtér bőséges, a lábtér fejedelmi. Csomagtartója 110 literrel 610-re nőtt, ez egyébként 1800-ra bővíthető. A BMW-nél elérhető extrák szinte mind rendelkezésre állnak a G32-eshez. A vetített műszeregység, a 70 százalékkal nagyobb felületű, színes Head Up Display, a 10,25 colos, akár hang- vagy gesztusvezérléssel is működtethető érintőképernyő és a hátsó monitor mellett a már félig önvezető funkciókat is megkapta, bár ezek egyelőre csak a vezető támogatására, nem pedig helyettesítésére valók.

A portugáliai bemutatón az amerikai karakterhez legjobban passzoló hathengeres 40i motor repítette méltóságteljesen az 1,8 tonnás GT-t. Forgalmazása két benzines és két dízelmotorral indul, minden kivitel 8 fokozatú automatikus váltóval készül. Pozícióját jól érzékelteti, hogy az 5-ös Touring és a 7-es limuzin közé árazták be.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.