Az R11 gyorsutat az új Bicske–Mány–M1-autópálya-csomóponttól indulva, Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról elkerülve kell megtervezni, a 10-es számú főutat és a Budapest–Esztergom vasútvonalat külön szintben keresztezve. A 32 kilométeres nyomvonal a 117. számú főút kétszer két sávos bővítésével éri el Esztergomot. Műszaki, megvalósíthatósági tanulmány elkészítése szükséges a kétszer két sávos gyorsút 4 kilométeres továbbvezetésére Esztergomtól a 11. számú főútig, figyelembe véve a későbbiekben esetlegesen megvalósuló új esztergomi Duna-híd helyét és az Esztergom és Stúrovo (Párkány) közti teherkomp megközelítését. A tervezőknek biztosítaniuk kell az M10-es gyorsforgalmi útnak az R11-es gyorsúthoz történő csatlakozási lehetőségét is.
Orbán Viktor miniszterelnök 2012 novemberében, a Magyar Suzuki Zrt. és a kormány közötti stratégiai megállapodás aláírásakor jelentette be a kormány azon döntését, hogy megépítik az Esztergom és az M1-es autópálya közötti csatlakozást biztosító útszakaszt.
A TED adatai szerint az osztrák és a magyar Strabag konzorciuma nyerte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közbeszerzési pályázatát, amelyet az M0-s gyorsforgalmi út M6-os autópálya és 51 számú főút közötti szakaszának rekonstrukciójára írt ki. Ennek keretében a meglévő autóút bal pályáját kell felújítani, és nagy szilárdságú, kétrétegű, mosott felületű betonburkolatot kell kiépíteni. A győztes az eredetileg becsült 25,5 milliárd forint helyett 27,28 milliárd forintért végzi el a munkát. A projekt az Integrált közlekedésfejlesztési operatív programban valósul meg.