Az új generációs Formula-E autó akkumulátora kétszer annyi energiát tud majd felvenni, megduplázódik a hatékonyság és a teljesítmény is. Ezzel az új akkumulátortechnológiával a pilótáknak nem kell majd autót cserélniük a verseny közben, ahogy ez jelenleg történik. Az új autó egyértelmű bizonyítéka annak a hatalmas előrelépésnek, amelyet az elektromos járműtechnika a négy évvel ezelőtti Formula-E sorozat óta elért – írja a Formula-E bajnokságot szponzoráló ABB Kft. sajtóközleményében.
Az ABB FIA Formula-E versenysorozat 2014-es indításakor egyébként egy olyan műszaki korlátozásokat fogadtak el, amelyek a fedélzeti akkumulátorok teljesítményét 28 kW/h-ban határozták meg, illetve nem engedélyezték az akkumulátor verseny alatti újratöltését. Ezért egy autóval és egy akkumulátorral nem lehetett teljesíteni a versenyt, így két pilótából és két autóból álló csapatot kellett kiállítani a versenyekre, amelyek váltó rendszerben teljesítették a közel 50 percig tartó futamot. A szabályok a csúcssebességet 140 mérföld per órára korlátozták.
Az októberben induló új szezonban a fedélzeti akkumulátorok teljesítménye már elérheti az 54 kWh-t, ami lehetővé teszi, hogy egy csapat már egy autóval is képes lesz befejezni az adott futamot.
A bajnokság új, rugalmasabb szabályai mellett ugyanakkor az e-autók egyre figyelemreméltóbb teljesítménye is fokozhatja az érdeklődést a következő szezonban. Az elektromos versenyautók rajongói ugyanis tavaly revelációként élték meg a 2,27-es számot – írja a közlemény.
Az űrrakéta kilövési gyorsulásával vetekedő, tavaly mért „villámrajtot” azonban nem egy dollármilliókból épített olasz szuper sportautó produkálta, hanem egy Kaliforniában gyártott családi szedán. Ráadásul a teszt során az autó nem bocsátott ki szén-dioxidot a légkörbe, mivel a rekorder a Tesla teljesen elektromos hajtású Model S P100D autója volt.
Ez a teszt ismét bizonyította, hogy az elektromos autót már nem lehet csupán egy környezetvédelmi szempontból helyes, ésszerű közlekedési módnak tekinteni. A mai elektromos járművek képesek felvenni a versenyt a legjobb fosszilis üzemanyag-hajtású, nagy teljesítményű autókkal is.
Az elektromos autók mindig is képesek voltak helytállni a versenypályán, hiszen a világon a 100 mérföld/óra (161 km/óra) sebességhatárt először átlépő autó egy elektromos motorral szerelt Baker Torpedo volt 1902-ben. A kezdeti sikerek ellenére, a 20. század nagyobb részében a technológia és gazdaság inkább a benzin- és dízelmotorokat helyezte az előtérbe, az elektromos járművek pedig háttérbe szorultak.
Ebben a kedvezőtlen helyzetben hoztak nagy változást az akkumulátorok és töltőrendszerek terén az utóbbi idők áttörést jelentő fejlesztései. Az új, innovatív megoldások segítségével az e-járművek bebizonyíthatták, hogy olyan képességekkel rendelkeznek, amelyek alapján több szempontból is jobbak, mint a belső égésű motorokkal szerelt vetélytársaik.
A Porsche 6 milliárd euróra emeli az elektromos autók kifejlesztésére és gyártására szánt összeget, ebből az összegből részesül a már meglévő modellek elektromos változatának kifejlesztésére, illetve új elektromos autók létrehozása is.