BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Lecsapott a Growww társalapítójára a Google

A magyar Growww Digital társalapítóját, Szabó Lászlót exportszakmai trénernek kérte fel a Google Szlovákiában, mivel a technológiai óriás kiemelten próbálja segíteni a vállalkozások külpiacra jutását.

Szabó László már évek óta online marketinggel és vállalkozások exportpiaci törekvéseivel foglalkozik. Olyan cégeknek segített már a Growww Digitallal külföldön terjeszkedni, mint az eOptika és a POPGOM, és már maga a Growww is több országban tevékenykedik. Magyarország mellett Szerbiában, Szlovákiában és Romániában is aktívan menedzselik a vállalkozásokat.

Sosem volt még ilyen könnyű online exportálni, mint most, mert egyre hatékonyabbak a hirdetési rendszerek, és nagy piacot jelent Közép-Európa

– mondta a Világgazdaságnak Szabó László. Szerinte az olyan nagy cégek számára, mint az Amazon vagy az eBay, nem igazán érdekes a régiónk, ezért jó lehetőséget hagynak a helyi vállalkozásoknak.

A szakember szerint aki csupán 20-30 százalékos növekedést szeretne, annak nem érdemes külpiacban gondolkodnia, annak viszont igen, aki néhány év alatt megtöbbszörözné a forgalmát.

De fontos a tudatos építkezés: ha a vállalkozás készít egy jó üzleti tervet, és keres külföldi partnereket, valószínűleg az exportban is sikeres lesz. Elsődlegesen a bevétel növelésére kell fókuszálni, csak utána a költségek optimalizálására – húzta alá.

Az online piacon a régiónkban Csehország az egyik legerősebb, amely a méretéből adódóan is jó viszonyítási alap Magyarországnak – emelte ki Szabó László. A cseh webáruházak forgalma viszont csaknem kétszerese a hazainak, ami hűen tükrözi a lehetőségek nagyságát is. A magyarországi e-kereskedők élén az Extreme Digital áll, de a közelében van a cseh Mall.hu, a román eMAG, és belépett a versenybe a cseh Alza is. A magyar cégek esetében tipikus célország Románia, mivel fajlagosan olcsó a piacra lépés, és nagyon dinamikus a növekedés – tette hozzá a szakértő.

Kapcsolódó cikkek