Cégvilág

A nyugdíjalapok miatt veszteséges az Air France-KLM

Az Air France-KLM nagyságrendekkel növelte a forgalmát tavaly, de a francia-holland légitársaság így sem tudta elkerülni a veszteséges évzárást – írja a Handelsblatt német üzleti napilap.

A francia-holland Air France-KLM légitársaság az erős üzleti év ellenére negatív eredményt jelentett 2017-re – írja a Handelsblatt. A cég pénteken tette közzé, hogy vállalati nyugdíjalapjainak refinanszírozási költsége miatt 274 millió eurós veszteséget ért el, pedig szépen emelkedett a légitársaságnál az utasszám, és ennek következtében a bevételei is 4 százalékkal, 26 milliárd euróra nőttek.

Az üzemi eredményét 42 százalékkal, közel 1,5 milliárd euróra sikerült feltornáznia a francia-holland légitársaságnak, noha új és régi, fapados versenytársak is szorongatták a tavalyi üzleti évben.

Forrás: Artur Widak/NurPhoto/AFP

Az ír Ryanair ráadásul az idén is bővíteni kívánja Franciaországban az üzleti tevékenységét, a Norwegian Air Shuttle pedig rendkívül olcsó távolsági járatokkal nyomul a francia piacon.

Ebben a környezetben az Air France-KLM továbbra is csupán saját erejére támaszkodva, az ülésszámát várhatóan 4 százalékkal fogja emelni 2018-ban. Ennek köszönhetően pedig a légitársaság a repült kilométereit még a tavalyinál is intenzívebben tudja növelni az idén.

A franciáknak azonban csökkenteniük kell az egy utasra jutó költséget is, ha ki akarják gazdálkodni az emelkedő üzemanyagárakat. Az Air France-KLM ezt a célt egyrészt egy fapados légitársaság, a Joon hálózatának kiépítésével, másrészt a termelékenység fokozásával és jobb flottamenedzsmenttel kívánja megvalósítani. Mindennek eredményeképpen az üzemi eredmény várhatóan pozitív lesz az idén, ezzel pedig tovább csökkentheti a vállalatvezetés a légitársaság adósságát is.

Az elmúlt hetekben a tőzsdén nyomás alá kerültek az Air France-KLM részvényei, miután – a Lufthansához hasonlóan – jelentős áremelkedést tudtak elkönyvelni 2017-ben. A közelmúltban azonban a befektetőkben kételyek ébredtek annak kapcsán, hogy az ágazat helyzete vajon a jövőben is olyan kedvező maradhat-e, mint eddig.

ülésszám Air Franca-KLM légitársaság repült kilométer
Kapcsolódó cikkek