Cégvilág

A Suzuki az abszolút nyertes

A Suzuki idén januárban, csakúgy mint az egész tavalyi évben remek magyarországi eladási adatokkal örvendeztette meg befektetőit és a márkát kedvelőket. Az idei év első hónapjában ráadásul négy szegmensben is elsőséget ért el a magyar piacon a japán autógyártó – olvasható a Magyar Suzuki Zrt. közleményében.

A Suzuki az idén januárban regisztrált 1281 autóval a teljes hazai gépjárműpiac abszolút nyertese, 14,41 százalékos piacrésszel. A vezető modell az év első hónapjában továbbra is a Vitara 718 eladott autóval.

A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint januárban 1281 Suzuki gépkocsit regisztráltak, amely 5,27 százalékponttal több a tavalyi év hasonló időszakához képest.

A márka a januári adatok alapján nem csupán a személygépkocsi értékesítésben áll az első helyen, de a teljes gépjárműpiacot (kishaszon-gépjárművekkel együtt) tekintve is átvette a vezetést.

Sokan elférnek a Suzuki Vitarában
Forrás: Emmanuel Dunand/AFP

A 2015 tavaszán bevezetett Vitara az idén januárban eladott 718 darabbal, valamint 22,23 százalékos szegmens-részesedéssel továbbra is toronymagasan vezeti a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a legkedveltebb hazai modell.

Az SX4 S-CROSS modellből 330 darabot értékesítettek, s ezzel a középkategóriában a második helyen áll. A Japánban készülő Swiftből pedig 101 darabot regisztráltak itthon. A további importmodellek közül a Balenoból 33 darabot, az Ignisből 44 darabot, a Celerióból 39 darabot értékesített a márka a 75 hazai márkakereskedésben.

A tavalyi évben egyébként óriási előnnyel vezetett a Suzuki, 15 161 eladott személygépkocsival és 13,04 százalékos piaci részesedéssel. A Suzuki volt a legkedveltebb márka a hazai eladások toplistáján, a Vitara pedig a legnagyobb darabszámban értékesített modell Magyarországon.

Datahouse Suzuki személyautó értékesítés Suzuki Vitara SX4 S-CROSS gépjármű piac
Kapcsolódó cikkek