Cégvilág

Háromszáz dolgozót keres a MÁV

A MÁV csoportot is sújtja a munkaerőhiány: leginkább váltókezelőt, jegyvizsgálót, forgalmi szolgálattevőt keresnek.

A MÁV csoport Nagykanizsára távközlő műszerészt, Dombóvárra építőmérnököt, Szegedre villanyszerelőt, Kaposvárra árukezelőt, Budapestre pályamunkást keres – ez csupán ízelítő a vasúttársaság honlapján olvasható állásajánlatokból.

A Világgazdaság kérdésére a MÁV Zrt. sajtósa azt írta:

főleg váltókezelőből, pénztárosból, tolatásvezetőből, jegyvizsgálóból, járműszerelőből, biztosítóberendezési és távközlési műszerészből, felsővezeték-szerelőből, forgalmi szolgálattevőből, valamint mérnökből van kevés a csoportnál.

Forrás: MTI/Mészáros János

Az utánpótlást nehezíti, hogy viszonylag kevés hasznosítható szakmunkás-képesítésű és megfelelő szaktudású jelentkező van, továbbá megszűnt az állami vasutas-szakközépiskolák egy része. Ráadásul a MÁV csoport munkavállalóinak mintegy háromnegyede olyan munkakörben dolgozik, amelyhez kiemelt egészségi alkalmasságra, speciális vasúti ismeretekre, tanfolyami képzésekre, valamint sikeres hatósági vizsgára van szükség.

A MÁV-nál úgy látják, hogy egyre kedvezőbb a vállalat megítélése a fiatalok és az álláskeresők körében, már a külföldre és más vasúttársaságokhoz elvándorolt munkavállalókból is voltak, akik visszatértek. A csoport most a vezénylések rugalmas szervezésével enyhíti a munkaerőhiányt.

Egyébként a MÁV-nál a felsőfokú végzettségűek aránya 15, a középfokúaké 65, az ennél alacsonyabb végzettségűeké pedig 20 százalék körüli. A csoport záró létszáma a múlt év végén 38 ezer fő volt, ebből az anyavállalatnál 18,7 ezren, a MÁV-Startnál közel 14 ezren dolgoztak. E két vállalatnál 300 betöltetlen állás van az egy hónapon túli betegállományban lévők nélkül.

További részletek a Világgazdaság szerdai számában olvashatók.

mozdonyvezető MÁV munkaerőhiány
Kapcsolódó cikkek