Cégvilág

Magyarország a régió legnagyobb járműipari fejlesztőjévé válhat

A zalaegerszegi autóipari tesztpálya révén tovább erősödnek Magyarország járműipari piaci pozíciói a járműgyártás és fejlesztés területén – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára szerdán a zalai megyeszékhelyen.

Lepsényi István az önvezető autók tesztelésére is alkalmas próbapálya első épületének elkészülte alkalmából tartott rendezvényen emlékeztetett arra, hogy a járműiparban jelenleg az önvezető autók fejlesztése a legjelentősebb terület, e járművek nagy többsége elektromos meghajtású lesz. A zalaegerszegi tesztpálya biztosítja azt, hogy „jól szervezett, elismerhető, ismételhető” értékelési folyamaton menjenek keresztül a járművek. A pálya olyan elemeket is tartalmaz, amelyek másutt nincsenek a hasonló létesítményekben – tette hozzá. Az államtitkár elmondta, hogy

a magyar gazdaság az elmúlt hat évben stabil növekedési pályára állt, tavaly a bruttó hazai össztermék (GDP) – messze az európai uniós átlag fölött – 4,2 százalékkal bővült,

az idén pedig 4,3 százalékos növekedés várható, és a következő évek növekedési üteme is ehhez hasonló lehet.

Fotó: MTI / Koszticsák Szilárd

A növekedés egyik hajtóereje az ipar bővülése, ami tavaly megközelítette az 5 százalékot. Az iparon belül a járműipar talán a legfontosabb terület, hiszen a feldolgozóipar 30 százalékát adja, de ha a kapcsolódó iparágakat is ide számítjuk, akkor ez az arány eléri az 50 százalékot is. Magyarországon mintegy 700 vállalkozásban 300 ezer embert foglalkoztat az autóipar, amely az ipari 35 százalékát adja, és számos kis- és középvállalkozásnak, beszállítónak is lehetőséget ad – fejtette ki.

Lepsényi István kulcsfontosságúnak nevezte a kutatást, a fejlesztést és az innovációt, amelynek csaknem fele Magyarországon a járműgyártáshoz kapcsolódik.

A zalaegerszegi tesztpálya iránti érdeklődésről azt mondta, hogy a világ 20 legnagyobb járműipari beszállítója közül 15 jelen van Magyarországon, ezek az infokommunikációs szektorban működő cégekkel együtt a kezdetektől részt vesznek a munkálatokban. Nem egészen egy évvel a tavalyi alapkőletétel után már elkészült az első, technikai célokat szolgáló épület, de a pálya egyes szakaszain már aszfaltburkolat van, más fázisai pedig még készülnek.

Az államtitkár úgy fogalmazott, hogy a „feszes tempót” folytatni kell, hogy a pálya a terveknek megfelelően kevesebb mint két év múlva elkészüljön.

járműgyártás Lepsényi István autóipar
Kapcsolódó cikkek