Cégvilág

Tovább zuhan az emberek Facebook iránti bizalma

Minden bizonnyal Mark Zuckerberg is érzi a helyzet jelentőségét, ugyanis a vállalat brit és amerikai lapokban közzétett hirdetések által kér bocsánatot a csalódott felhasználóktól. A számok azonban nem hazudnak: az elmúlt két hét adatlopási botránya után a felhasználók elfordultak a Facebooktól.

Az amerikai felhasználók jóval kevesebb, mint a fele hiszi el, hogy a Facebook valóban fontosnak tartja a személyes adatok védelmét, a német társadalomnak pedig a 60 százaléka gondolja úgy, hogy a szóban forgó vagy bármelyik más közösségi oldal romboló hatással van a demokráciára – írja a CBNC a Reuters/Ipsos felmérésére hivatkozva.

A megkérdezettek 41 százaléka hisz továbbra is abban, hogy a FB biztonságos, az Amazon 66 százalékot kapott, az Alphabet 62, a Microsoft pedig 60 százalékos bizalmi szinten áll a felhasználóknál.

Minden jel arra utal, hogy Mark Zuckerberg a lehető legtöbbet veti be annak érdekében, hogy csitítsa a közösségi oldala ellen lángokba boruló közvéleményt.

A brit és amerikai sajtóban megjelent hirdetés szövege meglehetősen önostorozó, bár kétségtelenül igaz.

A Facebook bocsánatkérő hirdetése
Forrás: AFP

A mi felelősségünk, hogy megvédjük az információkat. Ha nem tudjuk, akkor nem érdemeljük meg őket.

A Facebook vezére olyan grandiózus lapokban próbált hirdetéseivel eljutni az emberekhez, mint az Observer, a New York Times, a Washington Post vagy a Wall Street Journal.

A Cambridge Analytica-val kéz a kézben bukdácsoló, majd egy kissé későn állást foglaló Facebook tehát alaposan megérzi az emberek csalódottságát.

bizalom Facebook Zuckerberg
Kapcsolódó cikkek