A Turkish Airlines (TA) került az eDreams utazásijegy-értékesítő online portál 2018-as toplistájának élére az utazás minősége és a kínált szolgáltatások alapján, a sorrendet 60 ezer megkérdezett utas válaszait felhasználva határozták meg 2017 végén. Eszerint a török társaság személyzete segítőkész, barátságos, az utazás minden esetben kellemes, a fedélzeten felszolgált étel pedig egyenesen kiváló. A légitársaság 326 repülőgéppel évente mintegy 60 millió utast szállít 300 célpontra.
Míg a TA 4,15-os osztályzatot kapott, a második helyen végző görögországi Aegean Airlines 4,10-ot. A róla közzétett értékelésben is szuperlatívuszok állnak:
Mindig az Aegeannel utazom, a társaság Sky Express szolgáltatása összehasonlíthatatlan, maga az Aegean is kiváló szolgáltatást nyújt, és modern.
Az Aegennek 60 repülőgépe van, ezekkel évi 13 millió utast juttat el 145 desztináció valamelyikére.
A dobogó harmadik fokára 3,99-os osztályzattal a Swiss International Air Lines került. A vele való utazást a válaszadók nagyon kényelmesnek, a személyzetet figyelmesnek tartják. A Swiss 95 repülővel dolgozik, utasainak száma évente 16,5 millió, az úti célpontjaié pedig 100. A soron következő Lufthansát (3,95) első osztályúnak nevezik, a szolgáltatásait megbízhatónak, és csupa jót közölnek az ugyanilyen értékelést elérő Austrian Airlinesról is.
Az eDreams honlapjáról kiderül, hogy a végső pontszámot négy részosztályzat átlagából képezték. Az első jegyet az utazás kényelmére lehetett adni, ám a fent idézett dicséretözön ellenére csak a Turkish és az Emirates kapott négyest a legjobb tízből, a többiek 3,5-es átlagot értek el.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja