A vasúti forgalomban szerdán a sztrájk kezdeti, keddi napjához hasonlóan jelentős fennakadások mutatkoztak, a vonatoknak átlagosan 15 százaléka közlekedett a francia állami vasúttársaság (SNCF) közlése szerint.
Miután Franciaországban az utasok mintegy nyolcvan százaléka Párizsból kiindulva használja a vasutat, reggel elsősorban a főváros körüli körgyűrűn alakult ki jelentős dugó a vonat helyett gépkocsiba szálló utazók miatt.
A négy legnagyobb vasutas szakszervezet kedden indított három hónapos sztrájkot, amelynek keretében minden öt napból két napon tartanak munkabeszüntetést a kormányzat reformtervei ellen, legközelebb vasárnap és jövő hétfőn.
Az előrejelzések szerint csütörtök reggel 8 órától fokozatosan áll helyre a vasúti közlekedés és napközben menetrend szerint fognak közlekedni a vonatok.
A 140 ezer embert foglalkoztató, közel 50 milliárd eurós adósságot felhalmozó SNCF reformja és modernizációja Emmanuel Macron államfő egyik legnagyobb feladatának ígérkezik, 1995 óta szinte mindegyik kormány megpróbálkozott vele, de a szakszervezeti tiltakozások nyomán feladta.
A szakszervetek attól tartanak, hogy a tervezett reformmal a kormányzat privatizációra készíti elő a vasúttársaságot, ezt azonban Edouard Philippe miniszterelnök cáfolta.
Az új szabályozás a cégnél jelenleg dolgozókra nem vonatkozna, csak a jövőbeni vasutasokra. Ezenkívül az adósságrendezést megelőzően a kormány változatna az SNCF státuszán is, hogy a vasútpiaci liberalizáció beindítására versenyképessé tudjon válni a jelenleg pazarlónak tartott állami vállalat.
Az SNCF reformjáról szóló törvénytervezetet április 17-én tárgyalja a nemzetgyűlés. Az egyeztetések folyamatosak a kormány és a szakszervezetek között, a héten mintegy tucatnyi megbeszélést terveznek.