Cégvilág

Class FM helyett POP FM

Az új rádió POP FM néven szól majd, ez azonban őszig jó eséllyel várat magára.

A Hold Rádiós és Televíziós Reklám Kft.-t hirdette ki győztesnek az országos kereskedelmi rádiós pályázaton a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiatanácsa – közölte a szervezet pénteken.

Az új rádió POP FM néven szól majd, ez azonban őszig jó eséllyel várat magára: a győztes társaságnak a szerződéskötéstől számított négy hónapon belül kell először sugároznia. A jogosultság hét évre vonatkozik, ami további öt évvel meghosszabbítható lesz.

A pályázatot még tavaly szeptemberben jelentette meg az NMHH, az eljárás lefolytatását mindvégig pereskedés hátráltatta. Az egyetlen országos lefedettséget biztosító analóg frekvenciacsomagot hét éven át a Class FM, illetve a mögötte álló Advenio Zrt. használta.

Két éve, augusztusban az NMHH bejelentette, hogy nem hosszabbítja meg a társasággal a szerződést, a döntést az Advenio megtámadta a bíróságon. A pert 2017 januárjában felfüggesztették, úgy nézett ki, akár évekig is üresen maradhat a Class FM sávja. Végül idén tavasszal született egy másodfokú ítélet, amely a médiahatóság értelmezése szerint minden jogi akadályt elhárított a pályázat elől, így meghirdette azt.

Bár ezt idén márciusban szintén fel kellett függeszteni egy másik, ugyancsak az Advenio által indított per miatt,

a bíróság április végén az NMHH-nak adott igazat, a tendert pedig újranyitották.

A médiatanács most azt közölte, hogy a Hold Kft. egyedül nyújtott be alakilag és tartalmilag egyaránt érvényes ajánlatot. Ugyan az Advenio is pályázott, csakhogy formai hibákra hivatkozva még februárban kizárták a versenyből. A hatóság úgy ítélte meg, hogy a társaság üzleti terve hibás számításon alapult, és azt nem korrigálta.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Class FM médiatanács rádiófrekvencia NMHH POP FM
Kapcsolódó cikkek