Cégvilág

Felpöröghet a régiós járműgyártás

Három év múlva már több mint kétszázezer alternatív hajtású autó készülhet a térség öt országában.

A régióban 2020–2021-ben vehet lendületet az elektromos és hibrid hajtású autók gyártása, ezek a modellek már meg is jelennek az autógyártók előzetes terveiben.

Tavaly a térség öt országában, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és hazánkban összesen 3,8 millió autót gyártottak.

Ez a szám a PricewaterhouseCoopers (PwC) elemzőcég várakozásai szerint 2021-re 4,6 millióra növekedhet – derült ki a Nagyszombaton tartott autóipari konferencián.

A régiónkban 2021-ben már 4,6 millió autó gurulhat le a futószalagról
Fotó: AFP

A szlovákiai Peugeot-Citroen üzemben tartott rendezvényen Christoph Stürmer, a PwC vezető elemzője elmondta, hogy a jövőben érkező alternatív hajtásláncok összetettebb gyárakat igényelnek majd. Három év múlva már 42 ezer hibrid, 100 ezer hálózatról is tölthető, úgynevezett plug-in hibrid és 79 ezer elektromos hajtású autó készülhet.

Az autópari megatrendek közül az autómegosztás, az alternatív hajtás és az önvezetés emelkedik majd ki a jövőben. Ezekre a klímaváltozás és a városi lakosság arányának növekedése lehet nagy hatással

– mondta Stürmer.

A következő évtizedek autóhasználói négy csoportra oszthatók. Az első csoportba azok tartoznak majd, akik maguk vezetik a saját autójukat. Lesznek, akik közösségi autót vezetnek, akik saját önvezető autót használnak és akik önvezető közösségi kocsikkal közlekednek.

A PwC számításai szerint egy saját tulajdonú autó költsége kategóriától függően 1-1,4 euró lesz kilométerenként, míg egy megosztotté mindössze 20 eurócent.

Ez nagy hatással lehet az autóhasználói szokásokra. A PwC víziói szerint a saját tulajdonú, ember által vezetett autók aránya a mostani csaknem 100 százalékról 2030-ra 50 százalék környékére csökkenhet a teljes járműállományban. Az önvezető és megosztott autók megjelenését a 2020-as évek közepére teszik, és csaknem 30 százalékos arányt érhetnek majd el tíz év alatt.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

autógyártás autóipar önvezető jármű PwC
Kapcsolódó cikkek