BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A rossz idő miatt eltolódott a szezon

Az előzetes várakozások szerint az idei lehet az elmúlt tíz év legnagyobb bevételt hozó tavaszi abroncscsere-időszaka.

A z idén eltolódott a tavaszi

abroncscsere szezonja az előző évekhez képest a szo­-

katlanul hideg márciusi időjárás miatt. „Az időjárás mindig hatással van a csere időpontjára, jellemzően ilyenkor vásárolják meg az új abroncsokat is. Mindez az idén a szokásosnál csaknem egy hónappal később kezdődött” – mondta a Világgazdaságnak Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft. értékesítési vezetője.

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége, az ETRMA statisztikái alapján az idei első négyhavi hazai értékesítés 1 százalékkal marad el a 2017-es azonos időszakétól. „Az általános gazdasági növekedés és a kereskedőktől kapott információk alapján viszont az idén bővülhet a nyárigumiabroncs-piac, a havi adatsorban csak a későbbi szezonkezdet hatása látszik. Az érzékelt végfelhasználói kereslet alapján az idei tavasz forgalma lehetett a legnagyobb az elmúlt tíz évben. A csúcsidőszakban néha két-három hetet is kellett várni egy abroncsfelszerelésre” – mondta a vezető. A teljes tavaszi abroncspiac az előzetes adatok szerint 3-5 százalékkal bővülhetett éves alapon.

Az idén nagymértékben nőttek a szerelési költségek is, elsősorban a munkaerőhiány, másodsorban az ennek következményeként dráguló szolgáltatások miatt. A piacon erősödik az online értékesítés, amelynek idei súlya elérheti az értékesítés ötödét. Az online eladások azt mutatják, hogy egyre kevesebben intézik maguk az átszerelést, sőt olyan megoldást keresnek, amely tartalmazza az abroncstárolást is. Az újautó-eladásokban egyre népszerűbb SUV-kategória miatt keresettebbek a 4×4-es abroncsok is.

Az abroncskategóriákon belül nincs nagyobb változás az eladásokban. A 3,5 tonna össztömeg alatti járművek abroncsainak piacából 10 százalék jut a kishaszonjárművekre. Ezek gumijait a nagyobb futásteljesítmény miatt jóval gyakrabban cserélik, mint a személyautókét. Lassan nő a defekttűrő abroncsok szerepe is, de a piacnak még így is csak marginális százalékát adják. A legnépszerűbb abroncsméret a 15 hüvelykes.

„Nő a négy évszakos abroncsok szerepe, ezekből tavaly 29 százalékkal több kelt el belföldön, mint 2016-ban. E termék azoknak jelenthet vállalható kockázatot, akik kis teljesítményű autóval és főleg csak városban közlekednek, ott is legfeljebb ötezer kilométert egy évben. Korábban sokan fent hagyták a téli gumit nyárra, de ez rossz döntés, mert így anyagában hamarabb öregszik el, és nem is biztonságos. Ennél jobb megoldás a négy évszakos abroncs. Ám közlekedésbiztonsági megfontolásból az autósok túlnyomó többségének továbbra is a külön nyári és téli garnitúra ajánlott” – fűzte hozzá Tokaji Vilmos. Szintén újabb trend, hogy korábban már jellemzően külön felnire szerelték a téli és nyári abroncsokat. Ez az elmúlt egy-két évben visszaszorult, mert egyre több autóban van nyomásérzékelő rendszer, amelyhez a kerékbe nyomásérzékelő szenzort kell elhelyezni. A szenzorok árának csökkenésével azonban várhatóan hamarosan újra visszatér a külön felnire szerelt téli abroncsok korszaka.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.