BUX 43,263.87
-0.91%
BUMIX 3,791.1
-0.46%
CETOP20 1,884.01
0.00%
OTP 9,154
-2.18%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
-0.98%
ZWACK 17,350
-0.86%
-3.80%
ANY 1,550
-0.96%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
0.00%
0.00%
-0.47%
OPUS 152.8
+0.53%
0.00%
-1.65%
0.00%
-0.80%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,886
0.00%
+0.78%
ALTEO 2,970
+0.68%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.86%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
-0.76%
NUTEX 11.25
+2.27%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Száguldás helyett méltóságteljes vonulásra csábít a kivételes tudású kocsi

Észrevétlenségével és 48 voltos hibrid rendszerével szeretteti meg magát az A8-as új generációja.

Az A8-asnak egyénisége van, méghozzá olyan erős, hogy nincs is szüksége feltűnéskeltésre. Amennyit igényelnek a vásárlók, azt megteszik a puszta méretei, a 2,15 millió forintos felárért kínált Lang, vagyis hosszított kivitel ugyanis minden parkolót kinő a maga 5302 milliméteres hosszával. A kiváló arányok miatt azonban önmagában nem tűnik drabálisnak a negyedik generáció.

Minden idők legnagyobb Audi maszkját vetették be, hogy világos legyen, melyik négykarikással van dolgunk.

Az elődökhöz méltóan ízléses, letisztult a dizájn, különös ismertetőjegye a LED-csíkkal összekötött hátsó lámpa. A hűvös, technokrata elegancia megtestesítője, hiába kapható élénkkékben vagy sötétlilában, ennek a jelenségnek a fekete a hiteles színe, hiszen több mint prémium, ez maga a luxusautó. Lehet, hogy vannak, akik az alvilágra asszociálnak róla, rendeltetését tekintve a kényeztetésről szól ez az egész felhajtás, és éppen attól nagyvonalú az A8-as, hogy eltereli magáról a figyelmet azzal, hogy kényelmesebbé teszi az életünket.

A nagyobb hűtőrács ellenére nem hivalkodó az A8-as megjelenése
Fotó: Hilbert Péter/Auto.Motor

A súlyos, mégis könnyen mozgó ajtón át egy, a külsőhöz hasonlóan mértéktartó, egyben különleges utastérben találjuk magunkat. Egyből feltűnnek a kivételes méretek. A jókora alapterületen az egyik legtágasabb belsőt rendezték be a kategóriában. Az anyagminőség mellett az elrendezés tartogat meglepetést, a kor divatja szerint ugyanis odabent csupa képernyő vesz körül, vetített a műszeregység, és a klímakonzolt is egy kijelző váltotta fel.

Üdítő látvány az új prémiumautók tabletszerű kijelzőjével szemben ismét a műszerfalba integrált központi monitor.

A lakkfekete díszbetét ismert hátrányai – például a nemkívánatos tükröződés vagy a porosodás – ellenére értelmet nyer az A8-asban, mert segít összemosni a képernyőket a műszerfallal. Az elrejtés egyébként is jól megy neki, használaton kívül ugyanis a szellőzőrácsok színpadiasan hátradőlnek, hogy a matt fabetét anyagából készült fedél eltakarja őket.

Ügyes megoldásnak tűnik az érintőképernyők problémájára az enyhe vibráció, amellyel a kijelző visszajelzi a gomb megnyomását, így többé-kevésbé vakon is használhatóvá téve a különböző funkciókat.

Sokszor nincs is szükség arra, hogy levegyük a szemünket az útról, mert az információk nagy része a 12,3 colos vetített kijelzőn vagy a Head Up Displayen is látható, a tökéletest közelítő ergonómia pedig gondoskodik róla, hogy mindent stresszmentesen működtethessünk.

A hosszított A8-asban főhelynek számító jobb hátsó ülésnél fejedelmi a lábtér, masszázs és újabb kijelzők várnak itt, melyek kivehetők, és távirányítóként, tabletként használhatók. Bár nem puhák, hosszú utazásokhoz is kényelmesek az ülések, kiváló minőségben élvezhető a profin hangolt audiorendszer, annál is inkább, mert motorhang egyáltalán nem szűrődik be.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek