Európai akkumulátorgyártást sürget a Daimler
Michael Brecht, a Daimler üzemi tanácsának az elnöke a dpa hírügynökségnek adott interjúban felszóllította az autóipari vállalatokat, hogy
német vagy európai megoldást keressenek az ázsiai akkumulátorgyártók piaci dominanciája ellenében.
A német autógyárak hatalmas összegeket invesztálnak különböző felhasználási célra alkalmas akkumulátoregységeket összeállító üzemek építésére, magukat az akkumulátorcellákat azonban ázsiai gyártóktól szerzik be. A teljes globális akkumulátorpiacot néhány ázsiai gyártó uralja – mondta a Daimler világszerte 290 alkalmazottjának érdekeit a cég felügyelőbizottságában képviselő Michael Brecht.

Az elektromos mobilitásnál végső soron minden magán az akkumulátorcellán áll vagy bukik. Ezen múlik a jármű teljesítményétől kezdve a kapacitásán keresztül a működésének a dinamikájáig szinte minden
– mondta Brecht, hozzátéve, hogy „egyetlen technológiában sem tehetjük ki magunkat néhány vállalat kénye-kedvének”.
A nagy európai autóipari beszállítók azonban ezt másként gondolják. Sem a Bosch, sem a ZF nem tervezi saját akkumulátorgyártás beindítását. Kizárólag a Continental foglalkozik a gondolattal, de az is csak legfeljebb a következő generációs szilárdtest-akkumulátorok esetleges gyártásával, és arról is csak 2020 után hozná meg a végleges döntést. Ezzel szemben a kínai CATL már bejelentette, hogy lítiumion-akkumulátor gyárat épít Németországban.
Három részre szakad a Daimler
A Daimlert az Amerikában gyártott és Kínába exportált Mercedesekre kirótt vám sújtotta leginkább érzékenyen.