BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európai akkumulátorgyártást sürget a Daimler

Az ázsiai akkumulátorgyártók piaci dominanciájának a kockázataira figyelmeztetett Michael Brecht, a Daimler üzemi tanácsának az elnöke.

Michael Brecht, a Daimler üzemi tanácsának az elnöke a dpa hírügynökségnek adott interjúban felszóllította az autóipari vállalatokat, hogy

német vagy európai megoldást keressenek az ázsiai akkumulátorgyártók piaci dominanciája ellenében.

A német autógyárak hatalmas összegeket invesztálnak különböző felhasználási célra alkalmas akkumulátoregységeket összeállító üzemek építésére, magukat az akkumulátorcellákat azonban ázsiai gyártóktól szerzik be. A teljes globális akkumulátorpiacot néhány ázsiai gyártó uralja – mondta a Daimler világszerte 290 alkalmazottjának érdekeit a cég felügyelőbizottságában képviselő Michael Brecht.

Frrás: AFP

Az elektromos mobilitásnál végső soron minden magán az akkumulátorcellán áll vagy bukik. Ezen múlik a jármű teljesítményétől kezdve a kapacitásán keresztül a működésének a dinamikájáig szinte minden

– mondta Brecht, hozzátéve, hogy „egyetlen technológiában sem tehetjük ki magunkat néhány vállalat kénye-kedvének”.

A nagy európai autóipari beszállítók azonban ezt másként gondolják. Sem a Bosch, sem a ZF nem tervezi saját akkumulátorgyártás beindítását. Kizárólag a Continental foglalkozik a gondolattal, de az is csak legfeljebb a következő generációs szilárdtest-akkumulátorok esetleges gyártásával, és arról is csak 2020 után hozná meg a végleges döntést. Ezzel szemben a kínai CATL már bejelentette, hogy lítiumion-akkumulátor gyárat épít Németországban.

Három részre szakad a Daimler

A Daimlert az Amerikában gyártott és Kínába exportált Mercedesekre kirótt vám sújtotta leginkább érzékenyen.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.