Cégvilág

Új reklámpartnert keres a BKV

Az idei első öt hónapban 256 millió forintot termelt a BKV-nak a járművein kialakított hirdetési helyek értékesítése. Ezt a tevékenységet a cég régóta kiszervezi, de most pontosabb szabályozást akar.

Folyamatban van az a közbeszerzési eljárás, amelyet a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) tulajdonában vagy kezelésében lévő reklámfelületek hasznosítására írtak ki – erről a társaság tájékoztatta a Világgazdaságot. A BKV és a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. együtt jelenik meg ajánlatkérőként, felhívásuk a reklámozási tevékenységgel kapcsolatos komplex reklámértékesítési és szervezési szolgáltatásra szól. Ennek része a reklámhelyek kialakítása, reklámfelületek létrehozása, az ehhez párosuló reklámértékesítési tevékenység végzése és egy monitoringrendszer kiépítése. „A cél az, hogy az újonnan kialakuló szerződéses állomány egyszerűbb, egyben a jelenleginél pontosabb szabályozású legyen” – írta a BKV lapunk érdeklődésére.

A fővárosi tömegközlekedési járművek felületeinek reklámcélú hasznosítását és valamennyi kapcsolódó feladat teljes körű ellátását eddig is külső partnerek végezték. Ez a tevékenység nem tartozik közvetlenül a BKV profiljába, ezért történik az értékesítés közvetett módon. A társaság két céggel áll bérleti szerződéses jogviszonyban: a metrójárművek teljes belső felületét a Promix Zrt. hasznosítja, ezenkívül minden más hirdetési platformot a Peron Reklám Kft. kezel 1999 óta. Mindkét megállapodás határozatlan idejű, 150, illetve 90 napos felmondással. A Peron Reklámnak lehetősége van további alvállalkozók bevonására. Ennek megfelelően a járművek külső felületein futó kampányokat a Publimont Kft., a belső felületekét a JCDecaaux Hungary Zrt. koordinálja.

A Promix és a Peron Reklám is egyösszegű havi bérleti díjat fizet a BKV-nak. Az előbbi esetében ez az idén 7,5 millió forint plusz áfa, az utóbbiról nem kaptunk konkrét adatot. A közlekedési társaság viszont közölte a reklámfelületi bérleti díjakból befolyó éves összegeket: ez 2016-ban 629 millió, 2017-ben 563 millió, 2018-ban 531 millió forint volt, az idén pedig májusig 256 millió.

A reklámmal ellátható járművek darabszáma havonta változik. Belső utasítás rendelkezik egyebek között a reklámkorlátozásokról is, így például nem helyezhető el hirdetés az úgynevezett szerelővonatokra, a mikroszerelvényekre és a nosztalgiajelleggel üzemeltetett közlekedési eszközökre sem. Az aktuális hónapban nem ragasztható járművekről lista készül a BKV-nál, amelyet a Publimont – a külső felületek hasznosítását lebonyolító partnerként – is kézhez kap.

Promix BKV reklám Peron Reklám értékesítés
Ezek is érdekelhetik