Hogyan zárta 2018-at a DHL Magyarországon, mi az előző évhez képest történt változások fő oka?
A DHL Express Magyarország Kft. – az előző évekhez hasonlóan – rekordteljesítménnyel zárta 2018-at. Két számjegyű árbevétel-növekedést értünk el, és az operatív profitunk is kimagasló szintű volt. Ugyanakkor a globális és az európai gazdaság az elmúlt év végétől lassuló tendenciát mutat, ez pedig kihatással van a nemzetközi kereskedelemre és a mi tevékenységünkre is.
Mik a társaság legfontosabb idei tervei?
Bár már egyértelmű, hogy az idén kissé lelassul az eddig impulzív, folyamatosan növekvő nemzetközi a DHL eltökélt célja, hogy ettől függetlenül folytassa az elmúlt évek sikertörténeteit, megtartsa piaci pozícióját, és kimagasló, minőségi szolgáltatást nyújtson az ügyfeleinek. Egy szállítmányozással foglalkozó vállalat számára kritikus pont lehet a fenntartható, környezettudatos fejlődés. A DHL is minimalizálni akarja ökológiai lábnyomát. A szervezeten belül indított GoGreen program fő céljaként 2050-re nullára kívánjuk csökkenteni flottánk károsanyag-kibocsátását. Fokozatosan áttérünk az elektromos és/vagy hibrid autókra, külföldön pedig már számos fizikai erővel, tehát áram és üzemanyag nélkül hajtható eszköz is üzemel. Szintén a GoGreen projekt részeként partnereinknek szén-dioxid-mentes szállítást is biztosítunk. Tapasztalatunk szerint növekvő igény van az ilyen jellegű prémium- és értéknövelt szolgáltatásokra.
A cég magyarországi tevékenysége mennyiben tér el a nemzetközi csoportétól?
Globális hálózatként a DHL Express szolgáltatásainak köre nagyon hasonló az egyes országokban. Alapszolgáltatásaink közül kiemelkedik a légi expressz, ezt tekintjük a fő tevékenységünknek. Ugyanakkor a nemzetközi közúti szállítás is nélkülözhetetlen eleme a termékpalettának, és belföldi szolgáltatást is ajánlunk. Természetesen a magyarországi piacnak is megvannak a sajátosságai. Importorientált ország vagyunk, ezért az importáru-forgalomra épülő alap- és kiegészítő szolgáltatások hangsúlyosabb részét képezik a teljes nemzetközi forgalmunknak. Ügyfélkörünk szerteágazó, a termelő és szolgáltató szektorok közül kiemelkedik az elektronikai, technológiai és az autóipari szegmens.
A DHL ki tudja szorítani vagy kiszorította már a Magyar Postát egyes területekről?
A kínált szolgáltatások különbözőségéből fakadóan nem feltétlenül egyezik a két vállalat ügyfélköre. A magyar piac helyzeténél fogva jól megfér egymás mellett az állami posta és a DHL Express.
A teljes interjút a Világgazdaság szerdai számában olvashatja