Nem sokkal azután, hogy a Prada bejelentette, 2020-tól felhagy a szőrmehasználattal a kollekcióiban, az olasz divatcég még egy lépéssel tovább ment a környezettudatosság terén: a tengerekből felszínre hozott, újrahasznosított műanyagból kreálta az új táskakollekcióját. A Re-Nylon kollekció hat táskát vonultat fel, női és férfidarabokat egyaránt, amelyek az úgynevezett Econyl műanyagból készültek – ezt az újrahasznosított tengeri hulladékot egyebek mellett a Stella McCartney brand is használja. A Prada úgy döntött, hogy 2021-re minden műszálas termékébe újrahasznosított műanyag kerül majd.
A Prada csoport kommunikációs igazgatója, Lorenzo Bertelli azt mondta: reményeik szerint egyéb luxusmárkák is a nyomdokaikba lépnek, és elkötelezik magukat a fenntarthatóság mellett. „Csökkentjük a műanyag mennyiségét, és ez nagy hatással van a fenntarthatóságra. Ez nem csak marketingfogás a részünkről, valóban komolyan gondoljuk ezt a hozzáállást” – mondta.
A teljes kollekció környezetbarát, és jól tükrözi a divatház előremutató gondolkodását, amivel gyakorlatilag újrafogalmazza a brandet – írja a Business of Fashion című lap az olasz divatcégről.
„Az innovatív anyagokra fókuszálva a cég a kreatív dizájn határait feszegeti, miközben az etikus termék fogalmának is megfelel” – mondta Miuccia Prada, a cég vezető tervezője.
A Prada csak egy azon luxuscégek sorában, amelyek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra és a környezettudatosságra. A francia ikonikus divatház, a Chanel június közepén jelentette be, hogy befektet egy selyem-előállítással foglalkozó startupba. A Bostonban található Evolved by Nature folyékony selymet használ egyes kozmetikumok és textíliák előállításához, ez az anyag a folyamatban korábban használt szintetikus kemikáliák környezetbarát alternatívája.
A Ralph Lauren egyenesen odáig ment, hogy fenntarthatósági stratégiát dolgozott ki. A Design the Change (Tervezd meg a változást!) elnevezésű, múlt hónapban bemutatott kezdeményezés lényege, hogy 2025-re kizárólag százszázalékosan fenntartható módon előállított anyagokat fog használni, és megismerteti a tervező és értékesítő munkatársait a körkörös dizájn – fenntartható tervezés – koncepciójával. A brand úgy tervezi, hogy 2020-ig megvalósítja a transzparens működést, vagyis közzéteszi az általa használt vegyi anyagokat az egyes termékekben, 2025-ig pedig teljesen kiiktatja ezek használatát.
Meglepő ötlettel állt elő a környezetvédelem terén a világ egyik vezető légitársasága is. Az Emirates jó példája annak, hogy nemcsak a nagynevű divatcégek indultak el a környezettudatosabb, fenntarthatóbb fejlődés irányába, hanem egy gyakorlatilag a legnagyobb ökológiai lábnyommal rendelkező társaságnak is fontos szempont a környezeti ártalmak csökkentése. Nemrégiben mutatta be az Emirates azt a férfiaknak és fiúknak tervezett fürdőnadrág-kollekciót, amelyet a neves fürdőruha-tervező céggel, a Joseph & Alexanderrel együtt dobott piacra. A fürdőnadrágok különlegessége, hogy szintén az óceánok mélyéről felhozott műanyagszemét szolgál alapanyagul a készítésükhöz, és a mintákat is környezetbarát festékkel készítették. Az új termék egyébként része az Emirates azon kampányának, amellyel a fenntartható luxusra és az ökológiai tudatosságra fókuszáló tisztább légi utazást promotálja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.