BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Divat lett a fenntartható luxus

Táskakollekció és fürdőnadrág az óceánok szemetéből, fenntarthatósági stratégia és ökológiailag tudatos startupba való befektetés – egyre több luxusdivatház indul el a környezettudatos működés irányába.

Nem sokkal azután, hogy a Prada bejelentette, 2020-tól felhagy a szőrmehasználattal a kollekcióiban, az olasz divatcég még egy lépéssel tovább ment a környezettudatosság terén: a tengerekből felszínre hozott, újrahasznosított műanyagból kreálta az új táskakollekcióját. A Re-Nylon kollekció hat táskát vonultat fel, női és férfidarabokat egyaránt, amelyek az úgynevezett Econyl műanyagból készültek – ezt az újrahasznosított tengeri hulladékot egyebek mellett a Stella McCartney brand is használja. A Prada úgy döntött, hogy 2021-re minden műszálas termékébe újrahasznosított műanyag kerül majd.

A Prada csoport kommunikációs igazgatója, Lorenzo Bertelli azt mondta: reményeik szerint egyéb luxusmárkák is a nyomdokaikba lépnek, és elkötelezik magukat a fenntarthatóság mellett. „Csökkentjük a műanyag mennyiségét, és ez nagy hatással van a fenntarthatóságra. Ez nem csak marketingfogás a részünkről, valóban komolyan gondoljuk ezt a hozzáállást” – mondta.

A teljes kollekció környezetbarát, és jól tükrözi a divatház előremutató gondolkodását, amivel gyakorlatilag újrafogalmazza a brandet – írja a Business of Fashion című lap az olasz divatcégről.

„Az innovatív anyagokra fókuszálva a cég a kreatív dizájn határait feszegeti, miközben az etikus termék fogalmának is megfelel” – mondta Miuccia Prada, a cég vezető tervezője.

A Prada csak egy azon luxuscégek sorában, amelyek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra és a környezettudatosságra. A francia ikonikus divatház, a Chanel június közepén jelentette be, hogy befektet egy selyem-előállítással foglalkozó startupba. A Bostonban található Evolved by Nature folyékony selymet használ egyes kozmetikumok és textíliák előállításához, ez az anyag a folyamatban korábban használt szintetikus kemikáliák környezetbarát alternatívája.

A Ralph Lauren egyenesen odáig ment, hogy fenntarthatósági stratégiát dolgozott ki. A Design the Change (Tervezd meg a változást!) elnevezésű, múlt hónapban bemutatott kezdeményezés lényege, hogy 2025-re kizárólag százszázalékosan fenntartható módon előállított anyagokat fog használni, és megismerteti a tervező és értékesítő munkatársait a körkörös dizájn – fenntartható tervezés – koncepciójával. A brand úgy tervezi, hogy 2020-ig megvalósítja a transzparens működést, vagyis közzéteszi az általa használt vegyi anyagokat az egyes termékekben, 2025-ig pedig teljesen kiiktatja ezek használatát.

Meglepő ötlettel állt elő a környezetvédelem terén a világ egyik vezető légitársasága is. Az Emirates jó példája annak, hogy nemcsak a nagynevű divatcégek indultak el a környezettudatosabb, fenntarthatóbb fejlődés irányába, hanem egy gyakorlatilag a legnagyobb ökológiai lábnyommal rendelkező társaságnak is fontos szempont a környezeti ártalmak csökkentése. Nemrégiben mutatta be az Emirates azt a férfiaknak és fiúknak tervezett fürdőnadrág-kollekciót, amelyet a neves fürdőruha-tervező céggel, a Joseph & Alexanderrel együtt dobott piacra. A fürdőnadrágok különlegessége, hogy szintén az óceánok mélyéről felhozott műanyagszemét szolgál alapanyagul a készítésükhöz, és a mintákat is környezetbarát festékkel készítették. Az új termék egyébként része az Emirates azon kampányának, amellyel a fenntartható luxusra és az ökológiai tudatosságra fókuszáló tisztább légi utazást promotálja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.