BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megérkezett Magyarországra az Aston Martin

Jövő májusban Budapesten nyitja meg első közép-európai szalonját az Aston Martin – ezt Gablini Gábor, az autókereskedelemben érdekelt Gablini csoport vezetője jelentette be tegnap. Az üzletember elmondta: bár felmerült, hogy a budaörsi vagy a Váci úti telephelyük ad majd otthont a 106 éves brit prémiummárkának, végül az M3-as autópálya melletti üzletükre esett a választás. A tervek szerint egy 1800 négyzetméteres szalonfelületet alakítanak ki, amelyből 300-on az Aston Martin kap helyet. A beruházás több százmillió forint értékű, mivel a kereskedésnek mindenben – így az anyaghasználatban is – meg kell felelnie a luxusautó-gyártó előírásainak. Gablini Gábor a fejlesztés bekerülését úgy kommentálta, hogy az arányban áll az autók értékével. Ez természetesen modellfüggő, de 60 millió forinttól indulhat. Az egyelőre kérdés, hogyan alakul majd az értékesítés Magyarországon és a régióban. A megállapodás értelmében ugyanis a Gablini csoport nemcsak itthon vált a márka hivatalos importőrévé, hanem Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Albániában és Bosznia-Hercegovinában is. Ez tehát azt jelenti, hogy a Gablini nemzetközi tevékenységbe kezd, amelyet Budapesten fog össze. Gablini Gábor a magyarországi piacra vonatkozóan azt becsülte, hogy az első évben 15 autó eladásával számolnak, 2022-re ezt szeretnék felfuttatni 30 darabra. Az elképzelések szerint az ősszel veszi kezdetét az előértékesítés. A Datahouse adatbázisa szerint az idei első fél évben összesen 143 luxusautót (ez az összes forgalomba helyezés 0,2 százaléka) adtak el itthon, ami 21 százalékos csökkenés a 2018-as hasonló időszak számaihoz képest. Ezt a kategóriát a 7-es BMW limuzin vezeti 42 darabbal, megelőzve a Mercedes-Benz S-osztályt és az Audi A8-at. Az Aston Martin igazi versenytársa szakértők szerint a Ferrari lehet Magyarországon, amelyből januártól júniusig kilenc darab kelt el. Az Aston Martin és a Gablini csoport között két éve zajlanak az előkészítő tárgyalások, végül idén februárban Frankfurtban született meg a döntés az egyezségről. Az Aston Martin európai elnöke, Thomas Kiesele a Világgazdaságnak arról beszélt, hogy a Gablini mellett a magyar piacon való beágyazottság és az szólt, hogy már eddig is sikerrel vezettek be újonnan autómárkákat, például az Infinitit. A további terjeszkedésükről úgy fogalmazott, hogy nyitottak a balti térség felé, és a cseh piac iránt is érdeklődnek. Aston Martinból tavaly ezret vásároltak, az idei első fél év 22 százalékos pluszt mutat a 2018. január–júniusi időszakhoz képest. A Gablini csoport 17,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az előző évet, 2500 új és több mint 500 használt autót adott el.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.