Jövő májusban Budapesten nyitja meg első közép-európai szalonját az Aston Martin – ezt Gablini Gábor, az autókereskedelemben érdekelt Gablini csoport vezetője jelentette be tegnap. Az üzletember elmondta: bár felmerült, hogy a budaörsi vagy a Váci úti telephelyük ad majd otthont a 106 éves brit prémiummárkának, végül az M3-as autópálya melletti üzletükre esett a választás. A tervek szerint egy 1800 négyzetméteres szalonfelületet alakítanak ki, amelyből 300-on az Aston Martin kap helyet. A beruházás több százmillió forint értékű, mivel a kereskedésnek mindenben – így az anyaghasználatban is – meg kell felelnie a luxusautó-gyártó előírásainak. Gablini Gábor a fejlesztés bekerülését úgy kommentálta, hogy az arányban áll az autók értékével. Ez természetesen modellfüggő, de 60 millió forinttól indulhat. Az egyelőre kérdés, hogyan alakul majd az értékesítés Magyarországon és a régióban. A megállapodás értelmében ugyanis a Gablini csoport nemcsak itthon vált a márka hivatalos importőrévé, hanem Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Albániában és Bosznia-Hercegovinában is. Ez tehát azt jelenti, hogy a Gablini nemzetközi tevékenységbe kezd, amelyet Budapesten fog össze. Gablini Gábor a magyarországi piacra vonatkozóan azt becsülte, hogy az első évben 15 autó eladásával számolnak, 2022-re ezt szeretnék felfuttatni 30 darabra. Az elképzelések szerint az ősszel veszi kezdetét az előértékesítés. A Datahouse adatbázisa szerint az idei első fél évben összesen 143 luxusautót (ez az összes forgalomba helyezés 0,2 százaléka) adtak el itthon, ami 21 százalékos csökkenés a 2018-as hasonló időszak számaihoz képest. Ezt a kategóriát a 7-es BMW limuzin vezeti 42 darabbal, megelőzve a Mercedes-Benz S-osztályt és az Audi A8-at. Az Aston Martin igazi versenytársa szakértők szerint a Ferrari lehet Magyarországon, amelyből januártól júniusig kilenc darab kelt el. Az Aston Martin és a Gablini csoport között két éve zajlanak az előkészítő tárgyalások, végül idén februárban Frankfurtban született meg a döntés az egyezségről. Az Aston Martin európai elnöke, Thomas Kiesele a Világgazdaságnak arról beszélt, hogy a Gablini mellett a magyar piacon való beágyazottság és az szólt, hogy már eddig is sikerrel vezettek be újonnan autómárkákat, például az Infinitit. A további terjeszkedésükről úgy fogalmazott, hogy nyitottak a balti térség felé, és a cseh piac iránt is érdeklődnek. Aston Martinból tavaly ezret vásároltak, az idei első fél év 22 százalékos pluszt mutat a 2018. január–júniusi időszakhoz képest. A Gablini csoport 17,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az előző évet, 2500 új és több mint 500 használt autót adott el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.