Az Inter Traction Electrics Kft. (ITE) nyert a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) új autóbuszokra kiírt tenderén – derül ki az elektronikus közbeszerzési rendszerbe feltöltött adásvételi szerződésből. A debreceni gyártókapacitással rendelkező cég – amely a hazai fejlesztésű ITK Reform 500-as modellről ismert – az ITK Holding Zrt. leánya, amelyben a Mol Nyrt. tavaly nyáron szerzett többségi részesedést. A BKV és az ITE húsz-húsz, új dízel Mercedes-Benz Conecto szóló és csuklós jármű megvásárlásáról állapodott meg, az erről szóló egyezséget a felek július végén és augusztus elején szignózták.
A vonatkozó pályázati felhívás még március 6-án jelent meg, az ITE kiválasztása nem zajlott zökkenőmentesen. Az ajánlattételi határidő április közepe volt, mindkét eljárásban két ajánlat érkezett be
– egy-egy a CS-Process Kft. és az ITE részéről –, de mindkettő hiánypótlásra szorult. A hiánypótlás május második felében történt meg. Az elbírálás után a CS-Process jelentkezését érvénytelennek minősítették, a döntéssel szemben a cég jogorvoslati eljárást kezdeményezett. Emiatt az ITE-t csak június 11-én hirdethették ki hivatalosan nyertesként.
A szerződésben az olvasható, hogy az alapmennyiségen felül mindkét megrendelés további 80 járműre vonatkozó opcionális keretet is tartalmaz, ezt a BKV 2022 végéig hívhatja le, az inflációt követő áremeléseket nem számítva gyakorlatilag fix vételáron. A megrendelés teljes értéke a Magyarbusz info számítása szerint nettó 18,5 milliárd forint lehet: a szóló buszokért nettó 8,2 milliárd forintot, a csuklósokért pedig nettó 10,3 milliárd forintot fizethet a fővárosi közlekedési vállalat. Az adásvételi dokumentáció szerint az előbbiek egységára mintegy 80 millió, az utóbbiaké 105 millió forint plusz áfa. A kalkulációban már szerepel a Futár berendezés telepítése és a rozsdamentes kapaszkodórendszer beépítése.
A BKV a Világgazdaság érdeklődésére azt közölte, hogy az autóbuszokat már a gyártásukkor alkalmassá teszik az elektronikus jegyrendszer használatára. Elmondták, hogy a beszerzés költségeit a BKV saját forrásból teremti elő a 2020-as beruházási tervének terhére. A társaság tájékoztatása szerint a 40 autóbusz szállítási határideje jövő év február eleje, és 2020 márciusában – a járművezetők járműspecifikus oktatását követően – már forgalomba is állhatnak a főváros dél-pesti régiójában. Hogy pontosan milyen vonalakon, azt nem részletezték.
A kormány a közelmúltban úgy döntött, hogy az állam 3,2 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást ad a társaságnak, amelyből a tervek szerint a fenti két szerződés terhére további, nagyjából azonos számú autóbuszt hívnának le. Ezeket várhatóan jövőre állítják forgalomba. „Jelenleg is zajlik egy ugyancsak új járművek beszerzésére kiírandó pályázat összeállítása, ennek a mini-midi járműszegmens részbeni modernizálása a célja. Eredményes eljárás esetén 2020-ban csatlakozhatnak a BKV flottájához az új kisbuszok. A jövő évi források között ennek a beszerzésnek a fedezete is biztosítva van” – írták lapunknak.
A teljes megrendelés nettó
18,5
milliárd forint lehet
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.