BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új BKV-buszokat hoz a tavasz

Az Inter Traction Electrics Kft. (ITE) nyert a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) új autóbuszokra kiírt tenderén – derül ki az elektronikus közbeszerzési rendszerbe feltöltött adásvételi szerződésből. A debreceni gyártókapacitással rendelkező cég – amely a hazai fejlesztésű ITK Reform 500-as modellről ismert – az ITK Holding Zrt. leánya, amelyben a Mol Nyrt. tavaly nyáron szerzett többségi részesedést. A BKV és az ITE húsz-húsz, új dízel Mercedes-Benz Conecto szóló és csuklós jármű megvásárlásáról állapodott meg, az erről szóló egyezséget a felek július végén és augusztus elején szignózták.

A vonatkozó pályázati felhívás még március 6-án jelent meg, az ITE kiválasztása nem zajlott zökkenőmentesen. Az ajánlattételi határidő április közepe volt, mindkét eljárásban két ajánlat érkezett be

– egy-egy a CS-Process Kft. és az ITE részéről –, de mindkettő hiánypótlásra szorult. A hiánypótlás május második felében történt meg. Az elbírálás után a CS-Process jelentkezését érvénytelennek minősítették, a döntéssel szemben a cég jogorvoslati eljárást kezdeményezett. Emiatt az ITE-t csak június 11-én hirdethették ki hivatalosan nyertesként.

A szerződésben az olvasható, hogy az alapmennyiségen felül mindkét megrendelés további 80 járműre vonatkozó opcionális keretet is tartalmaz, ezt a BKV 2022 végéig hívhatja le, az inflációt követő áremeléseket nem számítva gyakorlatilag fix vételáron. A megrendelés teljes értéke a Magyarbusz info számítása szerint nettó 18,5 milliárd forint lehet: a szóló buszokért nettó 8,2 milliárd forintot, a csuklósokért pedig nettó 10,3 milliárd forintot fizethet a fővárosi közlekedési vállalat. Az adásvételi dokumentáció szerint az előbbiek egységára mintegy 80 millió, az utóbbiaké 105 millió forint plusz áfa. A kalkulációban már szerepel a Futár berendezés telepítése és a rozsdamentes kapaszkodórendszer beépítése.

A BKV a Világgazdaság érdeklődésére azt közölte, hogy az autóbuszokat már a gyártásukkor alkalmassá teszik az elektronikus jegyrendszer használatára. Elmondták, hogy a beszerzés költségeit a BKV saját forrásból teremti elő a 2020-as beruházási tervének terhére. A társaság tájékoztatása szerint a 40 autóbusz szállítási határideje jövő év február eleje, és 2020 márciusában – a járművezetők járműspecifikus oktatását követően – már forgalomba is állhatnak a főváros dél-pesti régiójában. Hogy pontosan milyen vonalakon, azt nem részletezték.

A kormány a közelmúltban úgy döntött, hogy az állam 3,2 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást ad a társaságnak, amelyből a tervek szerint a fenti két szerződés terhére további, nagyjából azonos számú autóbuszt hívnának le. Ezeket várhatóan jövőre állítják forgalomba. „Jelenleg is zajlik egy ugyancsak új járművek beszerzésére kiírandó pályázat összeállítása, ennek a mini-midi járműszegmens részbeni modernizálása a célja. Eredményes eljárás esetén 2020-ban csatlakozhatnak a BKV flottájához az új kisbuszok. A jövő évi források között ennek a beszerzésnek a fedezete is biztosítva van” – írták lapunknak.

A teljes megrendelés nettó

18,5

milliárd forint lehet

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.