Hamarosan kigördül a harmadik emeletes vonat a Dunakeszi Járműjavító gyártósoráról, miközben két szerelvényt már javában tesztelnek külföldön, a hazai vasútvonalakon pedig októberben tűnnek fel az új járművek – jelentette be a vasúttársaság tegnap, miután aláírták a további 21 emeletes motorvonat szállításáról szóló szerződést. Ezzel kiteljesedhet az eredetileg negyven járműre szóló keretmegállapodás, amelynek első ütemében, 2017 augusztusában tizenegy, majd tavaly decemberben nyolc KISS motorvonatra szerződött a MÁV-Start a nyertes vállalkozóval, a Stadler Bussnang AG-vel. Az újabb motorvonatok gyártását a forrás biztosítása után kezdheti meg a Stadler vállalata.
Az első körben megrendelt tizenegy KISS emeletes motorvonat 2020 februárjában kezd utasokat szállítani a legforgalmasabbnak számító Budapest–Cegléd–Szolnok és Budapest–Vác–Szob elővárosi vasútvonalon. A második ütemben, azaz 2018 végén megrendelt további nyolc szerelvény 2020 végén érkezik. A korszerű járművekkel a menetidő csökkentése is lehetségessé válik.
„A 2020 végéig elkészülő 19 motorvonat után, a tervek szerint 2021 tavaszától havonta egy új emeletes vonat állhat forgalomba a most aláírt szerződés eredményeként. A legjelentősebb elővárosi vonalakon a negyven KISS és a húsz FLIRT évente 60 millió utas közlekedését oldja meg – nyilatkozott a tegnapi szerződés-aláírás után Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója. A korszerű szerelvényeken az újszászi, a székesfehérvári és a győri vonalakon közlekedők utazhatnak elsőként. A társaság korábbi közlése szerint a 21 új motorvonat gyártása 100,75 milliárd forintba kerülhet uniós és hazai költségvetési támogatással.
A tizenöt éve alapított Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Dunai Zoltán a rendezvényen elmondta, hogy a most szerződésbe foglalt 21 vonattal együtt rövidesen már 191 Stadler jármű közlekedik Magyarországon, és évente összesen mintegy 35 millió kilométert fognak teljesíteni.
A svájci Stadlerről szóló cikkünk a 15. oldalon olvasható.
A 21 új szerelvény gyártása
100,75
milliárd forintba kerülhet
Tesztpályákon
A csehországi Velimben lévő tesztpályán az elmúlt hetekben az 1-es pályaszámú járművet helyezték üzembe, a Stadler munkatársai most a szeptemberben esedékes féktesztekre készítik elő a vonatot. A németországi Mindenben található tesztpályán a 2-es pályaszámú jármű már sikerrel teljesítette a kisiklásbiztossági teszteket, a 3-as pályaszámú járművet Magyarországon tesztelik és vizsgálják majd. | VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.