Nem kevesebbet állít a gyár, mint hogy a Taycan a márka 71 éves fennállásának legfontosabb autója, hiszen ez a jövő sportkocsija: elektromos üzemű, a hétköznapok során is könnyen használható, mindenféle kütyüt támogató modell. Annyiból megpróbálnak a jelenlegi vásárlói szokásokhoz idomulni, hogy az egyébként is használt elnevezéseket kapja a villanyautó is, így Turbo és Turbo S változatban lehet majd megvásárolni – pedig nincs is benne feltöltő –, később lesz kisebb teljesítményű alapváltozat is.
Már a Turbo esetén sem lehet panaszkodni a teljesítményre, hiszen 680 lóerő és 850 newtonméter áll a vezető rendelkezésére, ami 3,0 másodperces 0–100-as és 10,6 másodperces 0–200-as sprintre elég, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 260 kilométer per óra. A Turbo S már 761 lóerőt és 1050 newtonmétert tud, ami hasonló határok között 2,6, illetve 9,8 másodperces vágtát eredményez, a plafon itt is óránként 260 kilométer.
Mindkét modellben egy-egy villanymotor hajtja a tengelyeket, amíg elöl egyszerű fogaskerék-áttétel van, hátul kétfokozatú váltó – az egyes a jó gyorsuláshoz kell, a második fokozat pedig utazásnál csökkenti az energiafogyasztást. Kezdetben csak egyféle, 93,4 kilowattóra kapacitású lítiumionteleppel készül a Taycan, ennek különlegessége a 800 voltos üzemi feszültség, amely akár 270 kilowatt teljesítményű töltést is képes felvenni – ilyen töltők még nincsenek kereskedelmi forgalomban. Ha lesznek, 22,5 perc alatt lehet majd 80 százalékos töltöttségi szintet elérni, és 5 perc alatt 96 kilométernyi energiát az akkuba táplálni. A gyengébb Turbónak 450, az erősebb Turbo S-nek 412 kilométeres hatótávolságot ígérnek, persze ekkor az ember nem nagyon használja ki az autóban rejlő lehetőségeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.