BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ékszercéggel szemez a Louis Vuitton anyavállalata

Mindössze két cég szerepelt az elmúlt húsz évben minden egyes esztendőben a legértékesebb luxusmárkák listáján: a Gucci és a Louis Vuitton. Az utóbbi anyavállalata, az LVMH egyébként a napokban jelentkezett be a Tiffany ékszercég megvételére. Ha létrejön az üzlet, az a cég életében a legnagyobb értékű akvizíció lesz.

Az utóbbi két évtizedben a világ nagy luxusmárkái közül csak kettőnek sikerült minden évben felkerülnie az Interbrand éves listájára, amely a legértékesebb cégeket veszi lajstromba.

A két márka meglehetősen különbözik egymástól első ránézésre, de közös mindkettőben, hogy az alapító nagyot álmodott. Ez hozta meg aztán a sikert a két márkának, az évtizedeken át tartó növekedést, és azt is, hogy a 2000-es évek elejétől minden alkalommal bekerültek a világ legértékesebb márkái közé.

A Gucci az összesített listán a 33. helyen van idén, 15,9 milliárd dolláros (4800 milliárd forint) márkaértékkel (az Interbrand becslése szerint), és ebben az évben 23 százalékos növekedést tudott elérni, ami a leggyorsabban növekvő luxusmárkává tette a céget.

A Louis Vuitton, amely az LVMH csoport tagja, több mint 32 milliárd dollárt (9500 milliárd forint) ér az Interbrand kalkulációja szerint, és szintén nem elhanyagolható a cég növekedésének mértéke: 14 százalékos növekedést regisztrálhattak tavaly óta. Az óriási márkaérték miatt a Louis Vuitton a legértékesebb luxusbrand, az összes kategóriát tekintve pedig a 17. helyen áll.

És ha mindez még nem lenne elég, a brand anyacége, az LVMH történetének legnagyobb akvizíciójára készül.

A héten jelentette be a cég, hogy ajánlatot tett a Tiffany ékszercég megvételére. A kínált vételárat nem hozták nyilvánosságra, és az LVMH azt is hangsúlyozta, hogy egyáltalán nem biztos, hogy az előzetes tárgyalások sikeresek lesznek és valóban létrejön az adásvétel. Számos elemző véli úgy, hogy a Tiffany akár vissza is utasíthatja pénzes kérőjét, hogy többet ajánló vevő után nézzen. Elemzői becslések szerint az ékszercég részvényenkénti értéke 140–160 dollár között mozoghat, ám a készpénzzel bőven ellátott LVMH megengedheti magának akár azt is, hogy adott esetben többet fizessen az ékszercégért. Egy magát megnevezni nem kívánó elemző szerint az adásvétel értéke akár 40 milliárd euró (13 ezermilliárd forint) is lehet.

A Tiffany céget 1837-ben alapították New Yorkban, nevét az 1961-ben bemutatott Breakfast at Tiffany’s című film (nálunk Álom luxuskivitelben címmel forgalmazták) ismertette meg a világgal. A cég a Business Insider kérdésére úgy válaszolt, hogy egyelőre tanulmányozzák az ajánlatot, még nem kezdtek el tárgyalni róla.

Az LVMH számára igen előnyös lenne a biznisz, hiszen a legkisebb és legújabb üzletágának óriási lökést adhatna a jó nevű ékszercég felvásárlása. A cég ékszer- és óraüzletága olyan márkákat tudhat magáénak, mint a Bulgari, a Hublot és a Tag Heuer.

Az üzlet, ha megköttetik, az LVMH történetében a legnagyobb értékű akvizíció lehet az elemzők szerint.

A Gucci a leggyorsabban növekvő luxuscég

23

százalékos éves bővüléssel

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.