Cégvilág

Bizakodva tekint a jövőbe a magyarországi Lidl

A vállalat mára három logisztikai központtal és 182 áruházzal rendelkezik.

Az idén 15 éves Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2018-as üzleti évét 445,11 milliárd forintos nettó árbevétellel és 26,5 milliárd forintos nyereséggel zárta, idén pedig további bővülésre számít – közölte a társaság kedden.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a vállalat 2018. márciustól 2019. február végéig tartó üzleti évében a nettó árbevétel több mint 31 százalékkal, az adózott eredmény pedig csaknem 55 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

A közleményben felidézték, hogy a társaság 2004. november 18-án nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét Magyarországon, ma már három logisztikai központtal és 182 áruházzal rendelkezik. A társaság az induláskor 1192 munkavállalót foglalkoztatott, dolgozóinak száma jelenleg meghaladja a hatezret.

A vállalat 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, amelynek köszönhetően áruházaikban közel 60 százalékos a magyar termékek aránya.

Fotó: AFP PHOTO / MYCHELE DANIAU

Az elmúlt gazdasági évben a vállalat bruttó 549 milliárd forint forgalmat realizált, melynek 52 százaléka a magyarországi beszállítókkal bonyolított forgalomból származott.

  • A magyar beszállítók a legnagyobb arányban a bor (82 százalék),
  • a pékáru (65 százalék),
  • és a zöldség-gyümölcs (66 százalék) termékkategóriákban találhatóak meg.
  • A magyar beszállítóknak a Lidl áruházláncon keresztül bonyolított exportforgalma 2018-ban az előző évhez képest 15 százalékkal nőtt és megközelítette a 46 milliárd forintot.

    Megjegyezték, hogy a Lidl az elmúlt évben 11 millió palack magyar bort exportált, ami a teljes magyarországi borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.

    A közleményben kitértek arra, hogy a Lidl Magyarország a társadalmi felelősségvállalás jegyében az elmúlt években több mint 300 millió forinttal járult hozzá több ezer hátrányos helyzetű család és gyermek életminőségének javulásához. A fenntartható fejlődés érdekében pedig az elmúlt 10 évben 15,6 milliárd forintot fordítottak modernizálásra, így az áruházak jelentős mértékű fűtési energiát, szén-dioxid-kibocsátást és áramfogyasztást takarítanak meg.

    gazdasági bővülés nyereség Lidl
    Kapcsolódó cikkek