Cégvilág

Újrafókuszál az E.ON

A stratégia egy fontos dolog, de csak annyit ér, amennyit megvalósítunk belőle – mondta Kiss Attila, az E.ON Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója a Világgazdaság Energiastratégia 2019 című konferenciáján.

Jelenleg 5400 munkavállaló dolgozik az E.ON Hungária csoportban, a beszállítók 94 százaléka pedig magyar.

Szeptemberben az Európai Bizottság jóváhagyta a felvásárlást, így megkezdődhetett az innogy integrációja.

A változásokról Kiss Attila elmondta, hogy létre fog jönni egy olyan új E.ON csoport, amelynek 70 ezer munkavállalója, és európai szinten közel 50 millió fogyasztója lesz. Hozzátette: a tranzakció folyamán az E.ON kinyilvánította azt, hogy a jövőben az intelligens energiahálózatokra, illetve az innovatív ügyfélmegoldásokra fog fókuszálni. „Ez az a két láb, amin egy új innovatív csoport alapjait látjuk” – közölte a cégvezető.

Jelentős az újrafókuszálás, ami kihat a magyar tevékenységükre is. Az E.ON a korábbi alapokra építkező, de újragondolt, újrafókuszált módon tekint a jövőbe. Ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy október elején egy olyan keretmegállapodást jelentettek be, amiben számos jövőbeni elemet érint: az MVM-el és az Opus Globallal kötöttek üzletet.

Fotó: Kallus György/VG

A privatizáció óta a legnagyobb energiapiaci tranzakcióról beszélhetünk

– hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató. Elmondta azt is, hogy 2021-ben az MVM részére a cége 25 százalékát értékesítik majd.

Nagyon sokat fogunk tudni tanulni például az Elmű-Émász kollégáitól is (az innogy az Elmű Nyrt. és az Émász Nyrt. többségi részvényese), amely céggel már folyamatban van az integráció. Szerinte akkor sikeres egy ilyen integráció, „ha az 1+1 több mint 2”.

Az árampiac belépési korlátja korábban nem tapasztalt, alacsony szintet ért el: ma már könnyen feltehető egy napelem a tetőre – mondta, hozzátéve, hogy fontos kihívásnak tekintik a peer-to-peer tradinget, illetve a független hálózati elemeket is. A sharing economy szerinte szintén kihívást jelent a jövőre nézve, ugyanis ma már nem feltételen akarják a fogyasztók birtokolni azt az eszközt, amit használnak – a cégvezető példaként az E.ON elektromos robogóit emelte ki.

Ügyfélmegoldások terén is kívánnak versenyezni a fogyasztók kegyeiért: „igyekszünk olyan digitális háttérrel megtölteni ezt, hogy sikeresek legyünk a piacon”.

Az e-mobilitásról szólva elmondta, hogy jelenleg körülbelül 15 ezer zöld rendszámos autó van Magyarországon, és akár 5-10 éven belül szerinte minden tizedik autó legalább részben elektromos lesz.

A határvonalak az iparágak között egyre inkább elmosódnak.

Ez Kiss Attila szerint már csak amiatt is fontos, ha ügyfélélményről beszélünk, hogy ki milyen stratégiát épít fel, ugyanis a digitális megoldások elvárássá kezdenek válni.

energiastratégia VG-konferencia
Kapcsolódó cikkek