Cégvilág

Állja a sarat a magyar autóipar

A német gazdasági növekedés lassulása a magyarországi bővülést is visszafoghatja, a régióban Magyarországnak van az egyik legszorosabb kapcsolata Németországgal.

Magyarország exportjának a 27,6 százaléka Németországba irányult 2018 januárja és 2019 augusztusa között, tehát a németországi lassulása hatással lehet a magyar gazdaság dinamikájára is – jelentette ki elemzésében Steffen Dyck, a Moody’s alelnöke. A hét országot felölelő régióban Magyarországnál csak Csehországot és Lengyelországot érintheti érzékenyebben a német lassulás. Viszont a többi nyugati ország gazdasági lendületének csökkenése nem érződik Kelet-Közép-Európa iparában, sőt az autóipara egyelőre kifejezetten ellenálló:

2019 első tíz hónapjában Csehországban 2,3, Magyarországon pedig 12,3 százalékkal nőtt a személyautó-gyártás fő szegmenseinek kibocsátása, míg Németországban 11 százalékkal esett.

Fotó: Petőfi népe

Steffen Dyck hangsúlyozta, hogy az ipar hozzáadott értéke a bruttó hazai össztermékre (GDP) vetítve a régión belül Csehországban a legmagasabb, mintegy 28 százalékos, míg Magyarországon 23 százalékos.

A teljes magyarországi kivitel meghaladja a 80 százalékát, ez pedig a külső kereslet lanyhulása esetén sérülékennyé teszi az ország gazdaságát – húzta alá a Moody’s alelnöke. A Németországba irányuló említett magas aránya is azt jelenti, hogy a GDP-nek nagyjából az ötöde közvetlenül a német gazdasághoz köthető. A kivitel további 5,2 százaléka Romániába, 48,6 százaléka a többi uniós országba irányul. A hét régiós ország exportstruktúrája hasonló, jellemzően mindegyiknek Németország a legnagyobb külföldi piaca. Az egyetlen kivétel Horvátország, amely a legnagyobb értékben Olaszországba szállít. A teljes magyar kivitel mintegy 5,6 százalékát teszik ki a Németországba exportált autók, ez a teljes autóexport 7,6 százaléka.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja!

Németország autóipar magyar autóipar
Kapcsolódó cikkek