BUX 39,501.43
+0.38%
BUMIX 3,702.9
-0.30%
CETOP20 1,755.75
0.00%
OTP 8,232
+0.91%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.68%
0.00%
ZWACK 18,800
+0.53%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,075
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-1.78%
0.00%
+0.16%
0.00%
+0.35%
OTT1 149.2
0.00%
-0.46%
MOL 2,910
+0.28%
-2.63%
ALTEO 2,350
0.00%
+8.82%
-1.27%
EHEP 1,020
0.00%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.68%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
+4.29%
0.00%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.45%
NAP 1,200
-3.07%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az Amazon lett a világ legértékesebb márkája

Az Amazon.com márkaértéke több mint kétszázmillió dollár.

Az Amazon a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2020-as Global 500 ranglistája szerint.

A lista összeállítói szerint

az Amazon.com márkaértéke 220,791 milliárd dollár, 17,8 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég már harmadik éve áll a lista élén.

Fotó: Pixabay

  • A Google a tavalyi harmadik helyről a másodikra rukkolt elő, márkaértéke 11,9 százalékkal, 159,722 milliárd dollárra nőtt.
  • Az Apple a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 8,5 százalékkal, 140,52 milliárd dollárra csökkent.
  • Az első tízes csoportban megőrizte negyedik helyét a Microsoft, márkaértéke 119,6 milliárd dollárról 117,1 milliárd dollárra csökkent. Nincs változás az ötödik helyen sem, a Samsung márkaértéke 91,3 milliárd dollárról 94,5 milliárd dollárra emelkedett.

    A tavalyi nyolcadik helyről a hatodikra lépett előre idén a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 80,1 milliárd dollárra nőtt.

    A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 83,2 milliárd dollárról 79,8 milliárd dollárra csökkent.

    A tavalyi tizenegyedik hely után idén a nyolcadikra jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci tőkeértéke 67,8 milliárd dollárról 77,5 milliárd dollárra javult.

    A kilencedik a tavaly még tizennegyedik Ping An kínai pénzügyi szolgáltató, amelynek a márkaértéke 57,6 milliárd dollárról 69 milliárd dollárra emelkedett.

    Az idei tízes listát a tavaly még tizenkettedik kínai Huawei zárta, piaci márkaértéke 62,3 milliárd dollárról 65 milliárd dollárra nőtt.

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek