BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hamarosan szűkülhet a kisautók piaca

Bizonytalan a kisautók piaci jövője, mert több gyártó szerint sem kedvez a szabályozási környezet e járműkategóriának. A kompakt és a SUV iránt viszont élénkül a kereslet.

Nemzetközi szinten is szűkül a kisautók értékesítése, a tendencia már Magyarországot is elérte. A hazai autópiac összetétele is módosulhat azon válaszok szerint, amelyeket a Világgazdaság a hazai vásárlók körében népszerű néhány autó gyártójától és kereskedőjétől kapott. Dalnoki Balázs, az importőr Porsche Hungaria Volskwagenért felelős igazgatója már a cég évindító sajtótájékoztatóján közölte, hogy a VW-nek 6,2 százalékos részesedése van a kisautók piacán, de nem vár erre a szegmensre fényes jövő. Nehéz lesz ugyanis jó áron kisautót gyártani, mert annyi műszaki tartalmat, környezetvédelmi és utasbiztonsági megoldást kell beépíteni a normák teljesítéséhez, hogy az ezekkel felszerelt kisautó majdnem annyiba fog kerülni, mint a kompakt. Az ára több millió forinttal is növekedhet.

A Ford is arra számít, hogy az idén csökken a kereslet a B szegmens hagyományos kisautómodelljei iránt. 2020-ban ugyanis Európában új környezetvédelmi szabályozást és biztonsági előírásokat vezettek be, amelyek elsősorban a személyautókat érintik. „Így például a járművek károsanyag-kibocsátását kilométerenként átlagosan 95 gramm alatt kell tartani, és olyan vezetést segítő rendszereket kell beépíteni, amilyenek eddig csak a nagyobb kategóriájú, drágább autókban voltak. E szabályok, valamint a forint árfolyamának változása miatt nőhet a modellek (elsősorban a B kategóriájú kisautók) ára” – közölte a vállalat. Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője szerint is lehet némi lassulás a kisautók piacán, viszont úgy látja, hogy az adott piaci környezetben a kompakt modellek további teret nyerhetnek, különösen a mild hibrid meghajtásúak. A következő években ugyanis ezek megfelelhetnek a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályoknak, a felhasználók által befogadható mértékű technológiai változást nyújthatnak, a kínálatuk pedig a legszélesebb rétegek számára lesz elérhető. A vállalat a trendekkel összhangban a hibrid technológia és modellek fejlesztésére összpontosít. „A magyarországi és a nemzetközi piacokat is kiszolgáló magyar gyártóként azt tapasztaljuk, hogy lassult az európai gazdaság növekedése, de az Esztergomban gyártott modelljeink iránti kereslet stabil, sőt nő. A globális és a hazai autóipari körülmények, valamint a saját piacainkon tapasztaltak alapján az idén 165 ezer autó gyártását tervezzük” – közölte. Mint hozzátette, már tavaly látták, hogy az európai és a hazai piacon is erős támogatást kap a SUV kategória. Így elsősorban a kompakt SUV további népszerűségnövekedését várják.

Korábban a Mercedes-Benz Manu­­facturing Hungary Kft. is azt válaszolta a Világgazdaságnak, hogy telített a társaság kecskeméti gyárának idei termelési programja, és teljes kapacitással dolgoznak a kompakt autók iránti élénk kereslet kielégítésén. A Ford is élénkülésre számít az idén, a korábbi évek tendenciái alapján továbbra is a SUV- szegmens növekedésével számol.

Február 13-án kezdődik a debreceni BMW-gyár cölöpözése, a beruházás első ütemében 460 ezer négyzetméter alapterületű épület készül el – jelentette be a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének konferenciáján

a Debreceni Infrastruktúra Fejlesztő Kft. A gyár helyszínéül szolgáló teljes, 400 hektáros, előkészített területet áprilisban adják át a beruházónak. Zajlik az ipari és a közlekedési infrastruktúra kialakítása is. Az előzetes becslések szerint ettől az évtől mintegy hatezren dolgoznak a gyár és környezetének építésén.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.