Nemzetközi szinten is szűkül a kisautók értékesítése, a tendencia már Magyarországot is elérte. A hazai autópiac összetétele is módosulhat azon válaszok szerint, amelyeket a Világgazdaság a hazai vásárlók körében népszerű néhány autó gyártójától és kereskedőjétől kapott. Dalnoki Balázs, az importőr Porsche Hungaria Volskwagenért felelős igazgatója már a cég évindító sajtótájékoztatóján közölte, hogy a VW-nek 6,2 százalékos részesedése van a kisautók piacán, de nem vár erre a szegmensre fényes jövő. Nehéz lesz ugyanis jó áron kisautót gyártani, mert annyi műszaki tartalmat, környezetvédelmi és utasbiztonsági megoldást kell beépíteni a normák teljesítéséhez, hogy az ezekkel felszerelt kisautó majdnem annyiba fog kerülni, mint a kompakt. Az ára több millió forinttal is növekedhet.
A Ford is arra számít, hogy az idén csökken a kereslet a B szegmens hagyományos kisautómodelljei iránt. 2020-ban ugyanis Európában új környezetvédelmi szabályozást és biztonsági előírásokat vezettek be, amelyek elsősorban a személyautókat érintik. „Így például a járművek károsanyag-kibocsátását kilométerenként átlagosan 95 gramm alatt kell tartani, és olyan vezetést segítő rendszereket kell beépíteni, amilyenek eddig csak a nagyobb kategóriájú, drágább autókban voltak. E szabályok, valamint a forint árfolyamának változása miatt nőhet a modellek (elsősorban a B kategóriájú kisautók) ára” – közölte a vállalat. Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője szerint is lehet némi lassulás a kisautók piacán, viszont úgy látja, hogy az adott piaci környezetben a kompakt modellek további teret nyerhetnek, különösen a mild hibrid meghajtásúak. A következő években ugyanis ezek megfelelhetnek a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályoknak, a felhasználók által befogadható mértékű technológiai változást nyújthatnak, a kínálatuk pedig a legszélesebb rétegek számára lesz elérhető. A vállalat a trendekkel összhangban a hibrid technológia és modellek fejlesztésére összpontosít. „A magyarországi és a nemzetközi piacokat is kiszolgáló magyar gyártóként azt tapasztaljuk, hogy lassult az európai gazdaság növekedése, de az Esztergomban gyártott modelljeink iránti kereslet stabil, sőt nő. A globális és a hazai autóipari körülmények, valamint a saját piacainkon tapasztaltak alapján az idén 165 ezer autó gyártását tervezzük” – közölte. Mint hozzátette, már tavaly látták, hogy az európai és a hazai piacon is erős támogatást kap a SUV kategória. Így elsősorban a kompakt SUV további népszerűségnövekedését várják.
Korábban a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. is azt válaszolta a Világgazdaságnak, hogy telített a társaság kecskeméti gyárának idei termelési programja, és teljes kapacitással dolgoznak a kompakt autók iránti élénk kereslet kielégítésén. A Ford is élénkülésre számít az idén, a korábbi évek tendenciái alapján továbbra is a SUV- szegmens növekedésével számol.
Február 13-án kezdődik a debreceni BMW-gyár cölöpözése, a beruházás első ütemében 460 ezer négyzetméter alapterületű épület készül el – jelentette be a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének konferenciáján
a Debreceni Infrastruktúra Fejlesztő Kft. A gyár helyszínéül szolgáló teljes, 400 hektáros, előkészített területet áprilisban adják át a beruházónak. Zajlik az ipari és a közlekedési infrastruktúra kialakítása is. Az előzetes becslések szerint ettől az évtől mintegy hatezren dolgoznak a gyár és környezetének építésén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.