Meglepően nagy volt a Facebook negyedéves nyeresége
A vártnál nagyobb mértékben nőtt a Facebook forgalma és nyeresége a tavalyi negyedik negyedévben.
A cég azt közölte, hogy
az adózott eredménye 7 százalékkal, 7,349 milliárd dollárra, részvényenként 2,56 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 6,882 milliárd dollárról, részvényarányosan 2,38 dollárról.
A december végével záródott három hónapban a Facebook bevétele 25 százalékkal, 21,082 milliárd dollárra ugrott az egy évvel korábbi 16,914 milliárd dollárról, aminek a döntő része reklámbevétel volt.

Elemzők véleményében átlagosan kisebb, 2,53 dollár részvényarányos eredmény és szerényebb, 20,9 milliárd dollár bevétel szerepelt.
A Facebookra havonta legalább egyszer belépők száma éves összevetésben 8 százalékkal, 2,5 milliárdra nőtt. Elemzők 2,49 milliárdra számítottak.
A Facebook napi felhasználóinak a száma 9 százalékkal, 1,66 milliárdra bővült, szakértők 1,65 milliárdos adattal számoltak. A cég adatai szerint a Facebook és a hozzá tartozó Instagram, WhatsApp és a Messenger napi alkalmazóinak száma 11 százalékkal, 2,26 milliárdra, a havonta legalább egyszer belépők száma pedig 9 százalékkal, 2,89 milliárdra nőtt.
A Facebook kiadásai a negyedévben jelentősen, 34 százalékkal, 12,224 milliárd dollárra nőttek.


