A magyarországi újautó-piacon tavaly 18 százalékos növekedést ért el a Ford, több mint 23 ezer személyautót és haszonjárművet értékesített – mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország leköszönő ügyvezetője. A tavalyi év folyamán 15 728 személyautót adtak el, amivel 9,9 százalékos lett a vállalat piaci részesedése, és megőrizte második helyét ebben a szegmensben. A márka főként a kishaszongépjárművek piacán ért el nagy sikereket tavaly: 7599 jármű értékesítésével a piac 29 százalékát tudhatja magáénak. Várhatóan a következő években az online kereskedelem bővülésével ez a szegmens jelentősen növekedni fog. A személyautók 41,5 százalékát magánszemélyek vásárolták meg, nagyjából 30 százalék flottába került, a fennmaradó részt pedig cégek vették meg.
Nagy hatással volt a piacra a nagycsaládosoknak nyújtott autóvásárlási támogatás, amely a nyáron lépett életbe. Már jóval több, mint 20 ezer igénylés érkezett, ami körülbelül 50 milliárd forintba kerül az államnak – 6-8 ezer autó már az ügyfeleknél van. A nagycsaládosoknak, hétüléses autókra szóló program révén 64 százalékkal nőtt az értékesítés ebben a kategóriában.
Jól látható trend, hogy a nem megfelelő tájékozódás és a dízelek körüli félreértések miatt a benzinmotorok felé tolódik el az értékesítés, ami szembemegy az uniós célokkal és intézkedésekkel. Szamosi Viktor elmondta, hogy az unió szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó szabályozása nem segíti az iparág értékesítési helyzetét. Mintegy 25-30 százalékkal kell csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást, és amelyik gyártó ezt nem tudja megugrani, annak grammonként 95 eurós bírságot kell fizetnie, ami egymilliós darabszámnál akár a százmillió dollárt is elérheti. A szabályozás január 1-jei hatálybalépése nagy hatással volt az autópiacra, sok előrehozott regisztráció történt az év utolsó negyedévében. A szigorítás miatt magasabb költségek mellett komolyabb műszaki tartalommal kellett ellátniuk az autókat a gyártóknak, és a nyáron ehhez még hozzájött a jelentős forintgyengülés. Ezek hozzájárultak a 2-3 százalékos áremelkedéshez tavaly. Ez az árváltozás azonban messze nem fedte le a piac költségeit. Már a 2030-ra kitűzött szén-dioxid-kibocsátási határértékhez szükséges technológia is létezik, de ha ezzel szerelnék fel az új autókat, annak akár 30 százalékos árnövekedés lenne a következménye. Ilyen mértékű drágulást a vásárlók zsebe nem bír el.
„Nehéz évre számít a vállalat idén is, ezért a célja a piaci részesedésének megtartása és a tavaly eladott darabszám megismétlése. Erőteljes fordulatot veszünk az elektromos mobilizáció irányába, előtérbe kerülnek a hibridek” – emelte ki Szabó Attila, az új regionális ügyvezető igazgató. Idén 14-féle hibrid, illetve elektromos hajtású modell érkezik a magyar piacra – a várakozások szerint az összes személyautó-értékesítés akár 40-50 százalékát is adhatják ezek a járművek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.