Hatalmas bővülés tapasztalható a hazai informatikai tanácsadó és fejlesztővállalatok körében: a szektor az elmúlt öt évben több mint 20 százalékos növekedést könyvelhetett el, és csaknem 6 ezermilliárd forintos bruttó hozzáadott érték megteremtésével járult hozzá a hazai gazdaság teljesítményéhez. Ez a lendület pedig még messze nem érte el a csúcspontját, továbbra is nagy a kereslet, amelynek egyik mozgatórugója az e-kereskedelem és ennek két számjegyű növekedése. Gordon Ákos, a Virgo csoport kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy a dinamikus fejlődés a kereskedelem különféle ágazatai közt is megfigyelhető: pár éve a ruházati cégek léptek a digitális piacra, míg az elmúlt időszakban a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) szektora mellett a barkácsáruházak és az építőanyag-kereskedések is megjelentek az interneten. Adott tehát a növekvő kereslet, amely jó lehetőséget biztosít a fejlesztőcégek számára a bővüléshez.
A nagyvállalatok, elsősorban a pénzügyi szektor szereplői részéről is egyre nagyobb igény jelentkezik folyamataik, működésük digitalizálására. A szakember elmondta: ezen a téren megfigyelhető az ügyfélbarát megoldások előtérbe kerülése. „Egyértelmű igény, hogy az informatikai megoldások felhasználói élményt is nyújtsanak, ugyanakkor a vállalatok jó része még nem elég felkészült az ilyen projektek végrehajtására. Sok esetben hiányzik az a partneri szemlélet, amelyet az agilis fejlesztés megkövetel” – mondta lapunknak Gordon Ákos. Kovaliczky Tamás, a Virgo vezető tanácsadója szerint a telekommunikációs szektorban, valamint a média területén is jókora növekedési potenciál rejlik. Az utóbbi ágazatban elsősorban azért, mert egyre több médiacég próbálja átalakítani az üzleti modelljét, és a hirdetésalapú finanszírozási megoldások helyett vagy mellett valamilyen előfizetéses rendszert kialakítani.
A Virgo csoport a trendnek megfelelően 2020-ra növekedést tervez, miután fontos mérföldkőhöz érkezett a vállalatcsoport agilitás-szempontú átszervezése. A tavalyi 8 százalékos bővülés után az idén 20 százalékosat szeretnének elérni. Mindezt elsősorban a hazai piacon, azonban cél a külföldi jelenlét megteremtése is. „Mivel már rendelkezünk svájci és német referenciákkal, először ezeken a piacokon szeretnénk terjeszkedni, és minél több nemzetközi projektben részt venni. Igyekszünk több lábon állni, és a kollégáinknak is izgalmas feladatokat adni” – emelte ki Gordon Ákos. A piaci igényekből fakadó növekedés egyik gátja a hazai munkaerőpiaci helyzet lehet. Nehéz megfelelő, elsősorban szenior munkaerőt találni, bár kedvező folyamatként értékelték, hogy a korábban tapasztalható, ugrásszerű bérnövekedés lassulni látszik.
A Big Fish cégcsoport számára is kifejezetten jól alakult az elmúlt év. Varga Gábor társtulajdonos lapunknak arról számolt be, hogy évek óta folyamatosan bővül a vállalat, 2019-ben nagyjából 10 százalék feletti növekedést értek el, és ezt a tempót előreláthatóan idén is tartani tudják. „Az évek óta tartó növekedésünkben szerepet játszik az e-kereskedelem lendülete, és egyre több nemzetközi projekttel keresnek meg minket, így az idei év még erősebb lehet” – mondta a Világgazdaságnak Varga Gábor. Hozzátette, Budapest egyre vonzóbb a külföldi megrendelők számára.
Bobor Szabolcs, a Mito Digital üzletágvezetője lapunk kérdésére elmondta: folyamatos bővülést tapasztalnak a piacon. A tavalyi évben az volt az igazán meghatározó, hogy sok nagyvállalat átállt az agilis munkavégzésre: már nemcsak kiadnak egy megbízást, és értékelik a végeredményét, hanem a fejlesztési folyamatokban is részt vesznek, projektcsapatokat alakítanak a megbízó és a megbízott munkavállalóiból. A közös munkából pedig gyorsabban születnek meg a termékek, és a folyamatos egyeztetések miatt sikeresebbek lesznek. A Mito Digital is sikeres évet zárt, nagyjából 15-20 százalékos növekedést ért el, 2020-ra pedig 30 százalék körüli bővülést vár, ennek a kulcsa a hatékonyságnövelés és a külföldi terjeszkedés lesz. A vállalat üzletágvezetője arra is kitért, hogy főként szenior fejlesztőkre van szükség a piacon. Az idén egyre erősebben eltolódik a hangsúly az új munkatársak kiválasztása és a szoft készségek felé, az egyszemélyes rocksztárok kora lejárt, csapatban is jól kell dolgozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.