BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

További növekedésre számítanak a fejlesztőcégek

Hatalmas bővülés tapasztalható a hazai informatikai tanácsadó és fejlesztővállalatok körében: a szektor az elmúlt öt évben több mint 20 százalékos növekedést könyvelhetett el, és csaknem 6 ezermilliárd forintos bruttó hozzáadott érték megteremtésével járult hozzá a hazai gazdaság teljesítményéhez. Ez a lendület pedig még messze nem érte el a csúcspontját, továbbra is nagy a kereslet, amelynek egyik mozgatórugója az e-kereskedelem és ennek két számjegyű növekedése. Gordon Ákos, a Virgo csoport kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy a dinamikus fejlődés a kereskedelem különféle ágazatai közt is megfigyelhető: pár éve a ruházati cégek léptek a digitális piacra, míg az elmúlt időszakban a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) szektora mellett a barkácsáruházak és az építőanyag-kereskedések is megjelentek az interneten. Adott tehát a növekvő kereslet, amely jó lehetőséget biztosít a fejlesztőcégek számára a bővüléshez.

A nagyvállalatok, elsősorban a pénzügyi szektor szereplői részéről is egyre nagyobb igény jelentkezik folyamataik, működésük digitalizálására. A szakember elmondta: ezen a téren megfigyelhető az ügyfélbarát megoldások előtérbe kerülése. „Egyértelmű igény, hogy az informatikai megoldások felhasználói élményt is nyújtsanak, ugyanakkor a vállalatok jó része még nem elég felkészült az ilyen projektek végrehajtására. Sok esetben hiányzik az a partneri szemlélet, amelyet az agilis fejlesztés megkövetel” – mondta lapunknak Gordon Ákos. Kovaliczky Tamás, a Virgo vezető tanácsadója szerint a telekommunikációs szektorban, valamint a média területén is jókora növekedési potenciál rejlik. Az utóbbi ágazatban elsősorban azért, mert egyre több médiacég próbálja átalakítani az üzleti modelljét, és a hirdetésalapú finanszírozási megoldások helyett vagy mellett valamilyen előfizetéses rendszert kialakítani.

A Virgo csoport a trendnek megfelelően 2020-ra növekedést tervez, miután fontos mérföldkőhöz érkezett a vállalatcsoport agilitás-szempontú átszervezése. A tavalyi 8 százalékos bővülés után az idén 20 százalékosat szeretnének elérni. Mindezt elsősorban a hazai piacon, azonban cél a külföldi jelenlét megteremtése is. „Mivel már rendelkezünk svájci és német referenciákkal, először ezeken a piacokon szeretnénk terjeszkedni, és minél több nemzetközi projektben részt venni. Igyekszünk több lábon állni, és a kollégáinknak is izgalmas feladatokat adni” – emelte ki Gordon Ákos. A piaci igényekből fakadó növekedés egyik gátja a hazai munkaerőpiaci helyzet lehet. Nehéz megfelelő, elsősorban szenior munkaerőt találni, bár kedvező folyamatként értékelték, hogy a korábban tapasztalható, ugrásszerű bérnövekedés lassulni látszik.

A Big Fish cégcsoport számára is kifejezetten jól alakult az elmúlt év. Varga Gábor társtulajdonos lapunknak arról számolt be, hogy évek óta folyamatosan bővül a vállalat, 2019-ben nagyjából 10 százalék feletti növekedést értek el, és ezt a tempót előreláthatóan idén is tartani tudják. „Az évek óta tartó növekedésünkben szerepet játszik az e-kereskedelem lendülete, és egyre több nemzetközi projekttel keresnek meg minket, így az idei év még erősebb lehet” – mondta a Világgazdaságnak Varga Gábor. Hozzátette, Budapest egyre vonzóbb a külföldi megrendelők számára.

Bobor Szabolcs, a Mito Digital üzletágvezetője lapunk kérdésére elmondta: folyamatos bővülést tapasztalnak a piacon. A tavalyi évben az volt az igazán meghatározó, hogy sok nagyvállalat átállt az agilis munkavégzésre: már nemcsak kiadnak egy megbízást, és értékelik a végeredményét, hanem a fejlesztési folyamatokban is részt vesznek, projektcsapatokat alakítanak a megbízó és a megbízott munkavállalóiból. A közös munkából pedig gyorsabban születnek meg a termékek, és a folyamatos egyeztetések miatt sikeresebbek lesznek. A Mito Digital is sikeres évet zárt, nagyjából 15-20 százalékos növekedést ért el, 2020-ra pedig 30 százalék körüli bővülést vár, ennek a kulcsa a hatékonyságnövelés és a külföldi terjeszkedés lesz. A vállalat üzletágvezetője arra is kitért, hogy főként szenior fejlesztőkre van szükség a piacon. Az idén egyre erősebben eltolódik a hangsúly az új munkatársak kiválasztása és a szoft készségek felé, az egyszemélyes rocksztárok kora lejárt, csapatban is jól kell dolgozni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.