Érdeklődik a lengyel kiskereskedelmi piac iránt, és
megfelelő lehetőség esetén vásárolna a Mol a PKN Orlen és a Lotos helyi, eladásra kerülő töltőállomásaiból
– mondta Ratatics Péter, a Mol csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a lengyel Parkietnek adott tegnapi interjújában. A hálózat egy részét a két társaság küszöbönálló egyesülését követően értékesítenék a lengyelek.
A lap szerint néhány száz benzinkút átvételéről lehet szó. Ez szükséges ahhoz, hogy az uniós versenyjogi hatóságok jóváhagyják a Lotos felvásárlását, amelyről tavaly márciusban írt alá szándéknyilatkozatot a PKN a többségi tulajdonos Lengyel Államkincstárral.
A két lengyel társaság hálózatának várhatóan legalább harmadától kell majd megválni, ez 700-800 kút, amelyek töltőállomásonkénti termékeladása a lengyel átlagnak felel meg, tehát nem tekinthető alacsony színvonalúnak
– értékelt lapunknak Pletser Tamás, az Erste Befektetési Zrt. olaj- és gázipari elemzője.
A majdani vevő ráadásul egész Lengyelországra kiterjedő hálózatot szerezhet, az EU ugyanis helységenként határozná meg, hogy hol melyik egységet szükséges értékesíteni. Pletser Tamás szerint kutanként átlagosan 1,5-2 millió dolláros vételár tűnik reálisnak. Az elemző szerint a Mol mellett a norvég Statoil és az orosz Lukoil érdeklődhet komolyan a lengyel eszközök iránt, a tényleges eszközeladásra pedig 2020 második felében kerülhet sor.
A lehetséges akvizíció kapcsán megkerestük a Mol és a PKN sajtóosztályát is. A magyar olajtársaság nem kívánta kommentálni a lengyel sajtóhíreket, a PKN-től pedig lapzártánkig nem érkezett válasz a kérdéseinkre.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja