Sikeresnek bizonyult a tavalyi párosítás: az Utazás kiállítás és a Budapest Boat Show egy időben, egy helyen való megrendezése. Mindkét program látogatószáma és vonzereje növekedett, összességében 25 százalékkal. A Hungexpo Zrt. kiállításszervezői az idei, a sorrendben 43. Utazás kiállításra két nagyágyút hívtak meg díszvendégnek: a piacvezető szállásfoglaló oldal, a Szallas.hu tavalyi szavazásán az év turisztikai településévé választott Eger városát és térségét, valamint a magyarok körében örökzöld slágernek számító, rendkívül kedvelt külföldi célpontot, Olaszországot.
Ez már önmagában jelentős látogatói érdeklődést feltételez, ráadásul a külföldi díszvendég számos újdonsággal rukkol elő. Massimo Rustico, az Olasz Köztársaság magyarországi nagykövete kiemelte: élve az új repülőjáratok nyújtotta lehetőségekkel, az eddig ismert fő célpontok mellett több száz térség és település iratkozik fel a turisztikai kínálat térképére. Olaszország új kínálata révén is képes volt növelni vonzerejét és az országba látogató turisták számát, pedig több nagy konkurense nem volt képes erre. Jelesül három éve exponenciálisan nő a Magyarországról oda utazók száma. A magyar turistaforgalom tavalyi 4 százalékos növekedése után idén további 5 százalékos bővüléssel számolnak, amit – mint Giovanni Bastianelli, az Olasz Nemzeti Turisztikai Hivatal ügyvezető igazgatója rámutatott – az immár tizenhárom olasz városba induló közvetlen repülőjárat is támogat. A legnagyobb magyar kiutazóforgalmat az autóval is megközelíthető tartományok fogadják, de folyamatosan nő a távolabbi településekre érkezők száma is. Budapesten is az olasz turisták valóságos inváziója tapasztalható, a két ország lakói kölcsönösen kíváncsiak egymás értékeire, kulturális és történelmi hagyományaira, gasztronómiájára – hangzott el a február 27-én szakmai napokkal nyitó programsorozat hét eleji beharangozó tájékoztatóján.
A négynapos rendezvény belföldi díszvendége, Eger és térsége is grandiózus számokban kifejezhető növekedést ért el a turisztikai bevételben. Ehhez jelentős városfejlesztési programokkal, műemléki rekonstrukciókkal, a többi között a török kert és a várfalsétány kialakításával és a helyi programkínálat gazdagításával járult hozzá a város. A vonzerőfejlesztéssel járó beruházásokhoz többféle pályázati forrást is felhasznált Eger, ahová Minczér Gábor alpolgármester tájékoztatása szerint hat év alatt 71 százalékkal több turista érkezett. Folytatódnak a vendégmarasztaló fejlesztések, hogy az oda látogatók ne csak egy-két napig, hanem hosszabb ideig maradjanak.
Az egyik legnagyobb standon a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ mutatja be a helyi turisztikai szereplőket, a fesztiválkínálatot. Az aktív kikapcsolódást nyújtó kerékpározás, evezés, gyalogtúrázás és nyaralóhajózás immár elmaradhatatlan része a kiállításnak, de az idei rendezvény a szakmai közönségnek is újítással szolgál. Debütál a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány új ernyőmárkája, a Check Inn karrierexpó. Babik Edit, az alapítvány főtitkára elmondta: a munkaerőhiányról nem beszélni akarnak, hanem tenni ellene. Félszáz cég jelezte részvételét az expón konkrét állásajánlatokkal, közben a munkáltatók HR-szakemberektől kérhetnek tanácsokat a dolgozók megnyerésére és megtartására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.