H. F. | Meghaladta a 22 ezret a Renault csoport eladásainak száma 2019-ben Magyarországon – közölte a Renault Hungária Kft. Ez ötéves csúcs, és több mint a kétszerese a 2015-ös adatnak. Ebben az időszakban a francia konszern piaci részesedése 9,8 százalékról 12 százalékra nőtt. Ezt a teljesítményt nem önmagában a Renault hozza, a Dacia is kiveszi a részét. Sőt, az eredetileg román alapítású márka most jobban húzta a csoport kereskedési indexeit. A Daciát még 1999-ben privatizálták a franciák, de a modelleket a romániai Mioveniben gyártja a Renault leányvállalata.
A Datahouse nyilvántartása szerint tavaly 9863 Renault jármű kelt el, míg Daciából 12 152 fogyott. A két értékesítés együttesen a harmadik legmagasabb volt Magyarországon, ennél több autót csak a Ford és a Suzuki adott el. A Renault legnépszerűbb modellje továbbra is a Clio, a Dacia pedig a Suzuki után a második legkedveltebb a magánügyfelek piacán. A piaci tortaszelete fél százalékkal, 6,6 százalékra vastagodott éves bázison, miközben a Renault 0,1 százalékos visszaesést produkált 2018 egészéhez viszonyítva, annak ellenére, hogy 1143-mal több autója talált gazdára. Az enyhe csökkenést a komplett újautó-szektor felpörgése magyarázza: 2018-ban 159,3 ezer, 2019-ben már 184,1 ezer jármű futott ki a szalonokból.
A Dacia típusaiból 2014 óta 62 ezer darabot vásároltak a magyar fogyasztók. Az állam által is támogatott nagycsaládos szegmensben a Logannak az alsó középkategóriás egyterűek piacán már 50 százalékos a részesedése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.