A kézfertőtlenítők fogyása a korábbi időszakhoz képest a többszörösére növekedett – mondta a Világgazdaság megkeresésére Hittner Krisztina, a DM Magyarország PR- és ügyfélszolgálati csoportvezetője. Hozzátette: „Beszállító partnereink a termék iránt megnövekedett igény miatt szállítási nehézséggel küzdenek.” Ennek következtében – fejtette ki – ezek a cikkek több üzletükben nem érhetők el. Lapunknak korábban több olvasó is jelezte, hogy a DM, a Rossmann és a Müller boltjaiban, illetve online platformjain is számos higiéniai termékből hosszabb ideje hiány tapasztalható. Nehezen lehet hozzájutni például kézfertőtlenítőkhöz – ami nem meglepő, hisz körülbelül tízszer annyi fogy ebből országszerte, mint máskor – és fertőtlenítő hatású tisztítószerekhez, legújabban pedig már vécépapír is elvétve akad a polcokon. A Rossmann nem reagált megkeresésünkre. A vállalkozás képviselője a témában február végén még úgy nyilatkozott, hogy csupán átmeneti a hiány. A Müller üzletlánc pedig arra hivatkozva hárította el az érdeklődést, hogy nincs olyan munkatársuk, aki sajtóügyekkel foglalkozna.
A DM Magyarország PR- és ügyfélszolgálati csoportvezetőjének tájékoztatása szerint a cég egyelőre annyit tehet, hogy folyamatosan nyomon követi a bolti készletek alakulását, és a lehetőségekhez mérten a raktárakból arányosan feltöltik őket. Ezen túlmenően a német hátterű cég egyeztetéseket folytat a partnereivel, de olyan új beszállítókkal is tárgyal, amelyek alternatív termékeket tudnának biztosítani a láncnak. A Rossmann Magyarország Kft. ugyancsak frissítette a kínálatát, és fertőtlenítőgéleket, kendőket is bevezetett a hetekben.
Kevésbé problémás a helyzet a fertőtlenítő hatású tisztítószerek kategóriájában, ezek kaphatók a DM boltjaiban, de olykor előfordul időszakos készlethiány. A cég tapasztalatai szerint az utóbbi napokban a vécépapírtermékek iránti kereslet is többszörös mind a száraz, mind a nedvesített fajtából. „A fogyasztói elvárások teljesítéséhez egyelőre elengedő mennyiséggel rendelkezünk ezekből a termékekből” – húzta alá Hittner Krisztina.
A DM Magyarországnak 262 üzlete van, ezekben a friss adatok szerint 3129 főt foglalkoztatnak. A 2018–2019-es gazdasági évben a kiskereskedelmi lánc forgalma meghaladta a 112 milliárd forintot, ami a megelőző évben elért 92,6 milliárd forintos nettó értékesítéshez képest jelentős, mintegy 21 százalékos bővülés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.