BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stagnál a magyarországi abroncseladás

Márka­független gyorsszervizt hozott létre a Conti­nental és a Nissan Centrum, abroncscsere mellett kisebb javítási munkákat is vállalnak.

Gyenge évet zárt a magyarországi gumiabroncspiac, 1-2 százalékkal esett a nyári- és a téligumi-értékesítés is – mondta a Világgazdaságnak Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója a vállalat gyorsszervizének átadásán. Ugyanakkor – mint hozzátette – bár a piac stagnál, a prémiumtermékek szegmense nőtt, nagyjából a teljes forgalom 40 százalékát teszi ki. A további növekedési lehetőséget jól mutatja, hogy e szegmens nyugat-európai részesedése már 60 százalékos. Az ügyvezető igazgató a magyarországi lemaradást részben az

autók magas átlagos korával indokolta, ami mögött főként az áll, hogy nem sokat lehet tudni az importautók előéletéről, de annyit igen, hogy gyakran használt abroncsokat tesznek rájuk. Súlyos problémának nevezte a nagyon olcsó, de szerinte zömében rossz minőségű távol-keleti abroncsok beáramlását is. „Az ügyfelek úgy gondolják, ha új az abroncs, akkor nem lehet rossz, de ez nincs így. Több olyan bemutatót is tartottunk, amelyen a tesztelők két egyforma autót vezettek, de az egyiken prémium-, a másikon új, távol-keleti abroncs volt. Mint kiderült, a kettő féktávolsága között egy zebrányi különbség volt ötven kilométer per óránál” – mondta Rábai Dániel.

A szakember szerint az abroncspiac szűkülését részben az okozza, hogy a mért nagysága, vagyis a nagy gyártók együttes adatai a teljes értékesítésnek nagyjából a 80 százalékát teszik ki, de a fennmaradó 20 százalékos közvetlen import csak becsülhető. Így a távol-keleti abroncsok nem jelennek meg a statisztikákban. A másik ok, hogy sokan még mindig nem az évszaknak megfelelő abroncsot használják, és ritkán is cserélik őket.

Erőteljesen nő, de még mindig csak 2-3 százalékos piaci részesedésnél tart a négy évszakos abroncsok értékesítése, e termék ugyanis csak egy szűk felhasználói körnek felel meg. „A Continentalnak is vannak négy évszakos abroncsai, de ez a típus csak a keveset, elsősorban városban autózóknak ajánlott, akik évente legfeljebb tízezer kilométert mennek, ha pedig leesik a hó, már nem autóznak” – fejtette ki Rábai Dániel.

A Continental az idén szeretné erősíteni piaci jelenlétét, de az igazgató nem közölt eladási adatokat, csak annyit, hogy a hazai utakon minden harmadik-negyedik

autón a vállalat márkacsoportjának abroncsai vannak, a prémiumszegmensben az arány még magasabb. „Nem abroncsot, hanem szolgáltatást kívánunk eladni, vagyis megoldást kínálni ügyfeleink problémáira. Ezért is hoztuk létre a gyorsszervizt a Nissan Centrummal” – emelte ki.

A Continental nevét viselő szerviz Újbudán, a Nissan Centrum Vizsla utcai telephelyén működik. A műhelyben a tavaszi–őszi abroncscsere mellett a légkondicionálók tisztítását, vagy a fékek cseréjét is elvégzik, sőt – márkától függetlenül – kisebb javításokat vagy az

autó esedékes rendszeres karbantartását is. Az utóbbi időszerűségéről online értesítik az ügyfelet. A javítás teljes folyamata online követhető, és hamarosan indul a webes időpontfoglalási rendszer.

A műhelyben kizárólag mesterszerelők csak az eredetivel megegyező minőségű, első gyári beszállítótól származó alkatrészekkel dolgoznak. A szerviz a 3–10 éves személyautók, kishaszonjárművek és motorkerékpárok gyorsszervizére kíván összpontosítani.

Veszteséges évet zárt a csoport

A Continental csoport 2019-ben az előző évivel közel megegyező, 44,47 milliárd euró értékesítésiár-bevételt és 10,58 milliárd euró működési eredményt ért el – jelenti az MTI.

A 2018-as működési eredménye 11,10 milliárd euró volt. A részvényesekre jutó mérleg szerinti eredménye 1,17 milliárd euró veszteség lett 2019-ben az előző évi 2,96 milliárd euró nyereség után. A csoport gumiabroncs-üzletága 17,60 milliárdról 18,01 milliárd euróra növelte a forgalmát. Az idén a Continental 42,5–44,5 milliárd eurós forgalmat tervez.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.