Cégvilág

Takaréklángról fél gőzre kapcsoltak a hazai abroncspiac szereplői

A hónap közepe óta újra termel a Bridgestone tatabányai üzeme, miután április 6–14. között szünetelt a működés – közölte a Világgazdasággal a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. A felfüggesztés nem volt előzmény nélküli, a gyárban már március végén csökkentették a kapacitásokat. Mindez a mintegy 1200 fős munkavállalói gárdát különböző módon érintette: voltak, akik távmunkában dolgoztak, mások a gyárban láttak el különböző feladatokat, de állásidőt és fizetett szabadságot is alkalmazott a menedzsment. „A rendelkezések miatt egyetlen dolgozót sem ért hátrány, senkit sem kellett elbocsátanunk” – közölte a cég. Arról is tájékoztattak, hogy ha a megrendelésállomány nagymértékben csökken, akkor áthidaló lehetőségként részt vesznek az állami bértámogatási programban. Arról nem beszéltek, hogy napi szinten hány abroncs készül el Tatabányán, de jelezték, hogy képesek teljesíteni az autógyárak és az abroncs-nagykereskedők megrendelését. A Bridgestone korábban 7,2 millió darabos volument tervezett 2020-ra.

A Hankook Tire Magyarország Kft. ugyancsak április 14-től termel újra, a rácalmási gyár március 30-án állt le. A körülbelül 2900 főt foglalkoztató társaság lapunknak cáfolta Székely Tamás szakszervezeti elnöknek a Napi.hu oldalon közölt nyilatkozatát, amely szerint a dél-koreai társaság márciustól mintegy havi 50 alkalmazottat érintő létszámleépítésbe kezdett Magyarországon, amelyet áprilisban és a következő hónapokban is folytatni fog. „A vállalat vezetősége nem hajtott végre és a jelenlegi körülmények között nem is tervez sem létszámleépítést, sem termelésátalakítást” – írták. A gyártás a megrendeléseknek megfelelő kapacitással zajlik – tették hozzá –,

és minden alkalmazott a rendes ütemterv szerint dolgozik. Információink szerint a Hankooknál az idén havi bontásban 40 fő alatt van a fluktuáció, a statisztikában a külföldi munkavállalók kiesése és a határozott idejű munkaszerződések kifutása is szerepel. Azoknak, akiknek a gyermekük felügyelete miatt otthon kell maradniuk, de a távmunka nem lehetséges, a cég az alapbérük felét fizeti – eddig 52-en éltek ezzel a lehetőséggel. Az évi 19 millió abroncsos kapacitású cég szintén vizsgálja a kormányzati bértámogatási csomag felhasználását.

Kérdéses, hogy a járműipar pangása mennyire írja felül a gyártási terveket a gumiüzemekben. Ez főképp a gyári beszállításokban üt lyukat, de a személy- és teherautókra, valamint a motorkerékpárokra való gumiabroncsok hazai kereskedelmi értékesítése is csökkent 3,7, 3,5, illetve 5,8 százalékkal az idei első negyedévben a tavalyi hasonló bázissal összevetve.

Bridgestone koronavírus abroncs leépítés gyártás Hankook
Ezek is érdekelhetik