BUX 44,130.61
+3.27%
BUMIX 3,760.06
+0.44%
CETOP20 1,868.32
+1.43%
OTP 9,370
+5.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.46%
0.00%
ZWACK 17,250
-0.29%
+2.22%
ANY 1,560
+0.97%
RABA 1,105
-0.90%
0.00%
+2.55%
0.00%
0.00%
+0.13%
0.00%
+0.79%
0.00%
+0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,948
+4.76%
+1.54%
ALTEO 2,810
+1.08%
-6.25%
-1.23%
0.00%
0.00%
+2.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.95%
+1.28%
-0.24%
+7.69%
-2.70%
+2.49%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,192
-2.93%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Magyar Suzuki a hibridre alapoz

A Magyar Suzuki 16,32 százalékos részesedéssel vezette a hazai autópiacot 2019-ben, ezzel negyedik éve uralja a hazai újautó-eladásokat. Arra számít, hogy a piaca még az idén visszaáll a járványhelyzet előtti szintre.

A Magyar Suzuki Zrt. tavaly több mint 194 ezer járművet adott el a világ 123 országában, 13,13 százalékkal többet, mint az előző évben – hangzott el a válla­lat éves eredményeiről szóló tájékoztatón. Urbán László, a társaság vezérigazgató-helyettese ismertette, hogy a belföldi eladások 343,3 millió eurós nettó árbevétele 23 százalékos növekedést takar, a több mint 2,1 milliárd eurós export pedig 23,5 százalékost. A társaság összesen 2,4 milliárd eurós nettó árbevétellel és 89,6 millió euró adózás előtti eredménnyel zárta 2019-et. Mérlegfőösszege 978 millió euró volt, a saját tőkéje pedig 717 millió.

A Suzuki által tavaly gyártott járművek 88 százaléka külföldön kelt el.

A hazai autópiacot a társaság 16,32 százalékos részesedéssel vezette, ezzel a magyarországi újautó-eladásokat már a negyedik éve uralta.

Az országban tavaly 25,7 ezer Suzuki személygépkocsit regisztráltak, a társaság legnépszerűbb újautó-modellje ismét a Vitara volt. Miközben az európai személygépkocsi-piac stagnált, a hazai 15,6 százalékkal bővült volumenben, ezen belül a Suzukié 33,55 százalékkal. Alapítása óta a Suzuki 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a társaság a legnagyobb japán beruházó itthon. Tavaly 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére. Az idén kizárólag hibrid meghajtású Vitara és SX4 S-CROSS személygépkocsi készül Esztergomban az uniós piac számára.

Fotó: Magyar Suzuki Zrt.

A társaság hajómotor-üzletága tavaly 1469 hajómotort exportált, Magyarországon eddig 567 motorját regisztrálták, ezzel belföldön piacvezető. 2017 óta Esztergomban működik a divízió kelet-közép-európai régiós központja, tavaly április óta pedig a japán csoport európai pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja is.

A nagymértékben automatizált elosztó- és raktárbázisból hetente átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 országba öt kontinens disztribútorainak. A szegmens bevétele 94 millió euró volt.

A motorkerékpár-üzletág 24 százalékkal növelte az értékesítését. Belföldön 575 Suzuki kétkerekűt helyeztek forgalomba, ezzel a társaság már ötödik éve a csoport legnagyobb piaci részesedésű európai disztribútora.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja!

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek