A 747-es, Jumbónak is nevezett repülőgéptípus az iparág fejlődésének jelképe volt, amikor fél évszázaddal ezelőtt forgalomba került, ma már azonban nem gazdaságos működtetni a típust – írja a Magyar Nemzet.
A lap szerint koronavírus nyomában kialakuló, az iparágat érintő jelenlegi válság a Jumbo-korszak végét jelentheti.
A gépet négy hatalmas motor hajtja, ennek köszönhető, hogy már nem működtethető gazdaságosan:
a modern, kis üzemanyag-fogyasztású gépek két motorral közlekednek, ráadásul a gépek anyaga és formája is úgy változott, hogy csökkenjen az üzemanyag-fogyasztás.
2017-ben az amerikai kormány rendelt ilyen légijárművet, hogy az elnök különgépe, vagyis Air Force One legyen.
Az óriásrepülő-gyártó részvényei egyébként nehezen heverik ki a márciusi összeomlást. Addig 350 dolláron kereskedtek a papírral, akkor azonban a légi forgalom jelentős részének leállása miatt a befektetők limit nélkül adták a részvényt, árfolyama negyedére, 90 dollárra zuhant.