Cégvilág

Újabb autóvásárlási programot hirdethetnek meg az ősszel

Érdemi volumennövekedés akkor lehet az autókereskedelemben, ha a korszerű belső égésű motoros járművek is részesülnének EU-s támogatásban.

Nehezen indult a nyár az autókereskedelemben, áprilisban alig írtak alá új szerződéseket, májusban azonban éledezett a piac, és az előző év azonos időszakának már az 50 százalékát is elérte az új szerződések száma. A járvány után gyors felpattanás azonban már biztosan nem lesz az ágazatban – mondta a Világgazdaságnak Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. Elmondása szerint júniusban a tavalyi azonos hónapénak a 60 százalékát érte el a piac. A július és az augusztus hagyományosan szabadságolással telt, ezekben a hónapokban a lakosság autóvásárlási kedve egyébként is alacsony.

A Gémosz elnöke szerint

az év további részében nem várhatók teljes gyárleállások egy esetleges második hullám esetén sem.

A gyártók ugyanis igyekeznek felkészülni, hogy akkor is fenn tudják tartani a termelést, ha szigorodnak az egészségügyi korlátozások. Hozzátette, a magyar márkakereskedői hálózat jól vizsgázott a járvány idején: a szervizek nyitva maradhattak, a dolgozók és az ügyfelek biztonsága érdekében kidolgozott protokollt betartották, és gyorsan alkalmazkodtak hozzá. Meglátása szerint ezért erősebb szigorítás esetében sem lenne indokolt bezárni a szalonokat.

Az év további részében az autókereskedelem érdemi volumennövekedésére akkor lehetne számítani, ha a korszerű belső égésű motoros járművek is részesülnének uniós támogatásban

– emelte ki Gablini Gábor.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

Mint mondta, nem elég, ha egy ország támogatja az ágazatot, európai szintű döntésekre és támogatásokra van szükség. Zárt ajtók mögött már zajlanak erről a tárgyalások, pozitív döntés esetén pedig a tavaly őszi forgalomnak akár a 80 százaléka is elérhető lenne. A Gémosz elnöke arról is beszélt, hogy az autógyártók már most is vonzó akciókkal és kedvezményekkel próbálják értékesíteni a járműveket, ennek is betudható, hogy Magyarországon a járvány enyhülésével hamarabb és magasabb szintre pörgött fel a ­piac, mint az európai, sőt, más piacokról is hoztak készleteket a gyártók. A forint gyengélkedése miatt azonban a gyártók céljai ellenére csökkenhetnek az akciók.

Az elektromosautó-vásárlás állami támogatása lendületet adott, óriási volt az érdeklődés, senki nem számított arra, hogy a keret másfél nap alatt kimerül

– emelte ki Gablini Gábor. Megjegyezte azt is, hogy sokan lemaradtak a támogatásról, és bíznak benne, hogy idén október második felében ismét lesz pályázat. Erre van is esély, hiszen Magyarország is aláírta a Green Dealt, amelyben folyamatos elvárás az elektromos autók értékesítésének támogatása.

újautó Gablini Gábor támogatás Gémosz értékesítés
Kapcsolódó cikkek