Az XC60-as csúcsdízele mostantól villanymotoros rásegítéssel spórol. A Volvo névadását illetően van egy kis csavar, ugyanis függetlenül attól, hogy benzines vagy dízel modellről van-e szó, amelyben elektromos rásegítés dolgozik, B jelzést kap. A tesztre fogott B5-ös orrában a jól ismert ikerturbós, 2,0 literes, négyhengeres dízel munkálkodott, amelyhez egy 13,6 lóerős és 40 newtonméteres többletet adó indítógenerátort kapcsoltak. Mivel a speciális nyomástárolós Power Pulse turbók miatt alacsony fordulaton eddig is erős volt a 235 lovas csúcsdízel, a 48 voltos rendszer működését abból vesszük észre, hogy már 20 kilométer per órás tempónál lelövi a motort, illetve hogy az újraindítások milyen finomak. A korábbi D5-ös start-stopjához képest ég és föld, ahogyan az új B5-ös beindul. Az egyetlen, amit szokni kell, az a brake-by-wire fékpedál nyomáspontja, hiszen először az indítógenerátorral fékez az autó, az üzemi fék csak később lép működésbe. Ugyan a dízel hangja nagyobb gázadásra kifejezetten érces, a 7,5 literes tesztátlag jól mutatja, hogy egy eltalált konstrukcióról van szó, és a 7,1 másodperces gyorsulással azért kellően dinamikus. Harmonikus és igazi hosszútávfutó a dízel XC60-as, amelyből a 235 lóerős verzió (csak 4 x 4-esként létezik) 15 595 000 forinttól vihető haza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.