BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Családban marad a Vw fejlesztése

Igazi modellcsaláddá fejlesztette a VW az Arteont, a frissítéssel érkezik a Shooting Brake stílusú kombi, a plug-in hibrid kivitel és a forró R változat. A Tiguan lendületesebb lett.

Ralf Brandstatter, a VW új márkaigazgatója modelloffenzívát helyezett kilátásba, a teljes pályás letámadás pedig – a többi között a ráncfelvarráson átesett Arteonnal – már az ősszel megkezdődik. Nem egyszerű frissítésről van szó, a Passat-alapokon nyugvó, kupés befejezésű ötajtósból elkészült a Shooting Brake életmódkombi is, amelyre nyugodtan mondhatjuk, hogy legalább olyan látványos, mint a továbbra is kínálatban maradó Fastback verzió. Bár a raktér alaphelyzetben csak két literrel nagyobb (565 liter), de ha lehajtjuk

a hátsó üléseket, már látványosabb a különbség, hiszen a Shooting Brake 1632 literje 75 literrel múlja felül a bázist. Persze hiába tud akár 2,09 méteres tárgyakat is szállítani az újdonság, az Arteon karosszériaváltozattól függetlenül inkább a stílusról szól, és ehhez illően nemcsak a frontrészt tették látványosabbá, hanem a beltéren is dolgoztak. Még inkább minimalista irányba vitték el az egyes részleteket, a klímát például már nem tekerőgombokkal, hanem csúszkával lehet vezérelni, és immár harminc különböző hangulatvilágítás közül lehet választani.

Ami a motorkínálatot illeti, dízelfronton nagy újdonság, hogy nincs már dupla turbós 240 lovas változat, ugyanis az új kettős AdBlue-befecskendezés miatt egyszerűen nincs hely két feltöltőnek a motortérben. Így a 2,0 literes TDI 150 vagy 200 lóerővel választható, a 2,0 literes TSI pedig 190, 280 vagy az R kivitelben 320 lóerővel áll rendelkezésre. Az utóbbi nemcsak a nyers erő tekintetében különbözik a többi változattól, a vad külsejű top-Arteon alatt sportosabbra hangolt összkerékhajtás dolgozik.

A kakukktojás viszont az új eHybrid, amelynek kapcsán érdemes megemlíteni, hogy amíg a plug-in hibrid hajtás a Golfnál és a Passatnál sportos GTE körítésű, itt bármilyen felszereltséggel vagy megjelenéssel kombinálható. A zöld rendszám használatára jogosult újdonságban a 156 lóerős, 1,4-es benzinmotor mellett egy 115 lóerős villanymotor hajt be a hatfokozatú duplakuplungos váltóba, az elektromos hatótáv a hírek szerint eléri majd az 50 kilométert.

Friss és ropogós

Tavaly már nem a Golf, hanem a Tiguan és a Tiguan Allspace alkotta páros volt a VW legkeresettebb autója, szóval érthető, hogy a típusváltáskor apait-anyait beleadtak. A keskenyebb fényszórók, amelyek már összeérnek a hűtőráccsal, oldalanként akár 24 LED-del világítanak, belül pedig az Arteonhoz hasonlóan érintésérzékeny felülettel vezérelhető a szellőzés. Átalakul a motorkínálat is, amelyben az eHybrid jelzésű, hálózatról tölthető hibrid hajtás a legnagyobb újdonság. Az 1,4-es benzinmotorral és villanymotorral ellátott modell rendszerteljesítménye 245 lóerő, a 13 kilowatt kapacitású akkumulátorral 50 kilométer az elektromos hatótáv – a hibrid csak fronthajtással és rövid karosszériával kérhető. A legnagyobb durranás, egészen pontosan durrogás a Tiguan R, amelyhez felár ellenében kérhető az Akrapovic kipufogórendszer. A 2,0 literes turbómotor legfrissebb változata 320 lóerőt tud, amit összkerékhajtás visz útra kerekenkénti nyomatékszabályozással. A „polgári” változatokhoz 1,5 és 2,0 literes benzinesek (130 és 230 lóerő), illetve 2,0 literes dízelmotorok (122 és 200 lóerő) választhatók.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.