Ralf Brandstatter, a VW új márkaigazgatója modelloffenzívát helyezett kilátásba, a teljes pályás letámadás pedig – a többi között a ráncfelvarráson átesett Arteonnal – már az ősszel megkezdődik. Nem egyszerű frissítésről van szó, a Passat-alapokon nyugvó, kupés befejezésű ötajtósból elkészült a Shooting Brake életmódkombi is, amelyre nyugodtan mondhatjuk, hogy legalább olyan látványos, mint a továbbra is kínálatban maradó Fastback verzió. Bár a raktér alaphelyzetben csak két literrel nagyobb (565 liter), de ha lehajtjuk
a hátsó üléseket, már látványosabb a különbség, hiszen a Shooting Brake 1632 literje 75 literrel múlja felül a bázist. Persze hiába tud akár 2,09 méteres tárgyakat is szállítani az újdonság, az Arteon karosszériaváltozattól függetlenül inkább a stílusról szól, és ehhez illően nemcsak a frontrészt tették látványosabbá, hanem a beltéren is dolgoztak. Még inkább minimalista irányba vitték el az egyes részleteket, a klímát például már nem tekerőgombokkal, hanem csúszkával lehet vezérelni, és immár harminc különböző hangulatvilágítás közül lehet választani.
Ami a motorkínálatot illeti, dízelfronton nagy újdonság, hogy nincs már dupla turbós 240 lovas változat, ugyanis az új kettős AdBlue-befecskendezés miatt egyszerűen nincs hely két feltöltőnek a motortérben. Így a 2,0 literes TDI 150 vagy 200 lóerővel választható, a 2,0 literes TSI pedig 190, 280 vagy az R kivitelben 320 lóerővel áll rendelkezésre. Az utóbbi nemcsak a nyers erő tekintetében különbözik a többi változattól, a vad külsejű top-Arteon alatt sportosabbra hangolt összkerékhajtás dolgozik.
A kakukktojás viszont az új eHybrid, amelynek kapcsán érdemes megemlíteni, hogy amíg a plug-in hibrid hajtás a Golfnál és a Passatnál sportos GTE körítésű, itt bármilyen felszereltséggel vagy megjelenéssel kombinálható. A zöld rendszám használatára jogosult újdonságban a 156 lóerős, 1,4-es benzinmotor mellett egy 115 lóerős villanymotor hajt be a hatfokozatú duplakuplungos váltóba, az elektromos hatótáv a hírek szerint eléri majd az 50 kilométert.
Friss és ropogós
Tavaly már nem a Golf, hanem a Tiguan és a Tiguan Allspace alkotta páros volt a VW legkeresettebb autója, szóval érthető, hogy a típusváltáskor apait-anyait beleadtak. A keskenyebb fényszórók, amelyek már összeérnek a hűtőráccsal, oldalanként akár 24 LED-del világítanak, belül pedig az Arteonhoz hasonlóan érintésérzékeny felülettel vezérelhető a szellőzés. Átalakul a motorkínálat is, amelyben az eHybrid jelzésű, hálózatról tölthető hibrid hajtás a legnagyobb újdonság. Az 1,4-es benzinmotorral és villanymotorral ellátott modell rendszerteljesítménye 245 lóerő, a 13 kilowatt kapacitású akkumulátorral 50 kilométer az elektromos hatótáv – a hibrid csak fronthajtással és rövid karosszériával kérhető. A legnagyobb durranás, egészen pontosan durrogás a Tiguan R, amelyhez felár ellenében kérhető az Akrapovic kipufogórendszer. A 2,0 literes turbómotor legfrissebb változata 320 lóerőt tud, amit összkerékhajtás visz útra kerekenkénti nyomatékszabályozással. A „polgári” változatokhoz 1,5 és 2,0 literes benzinesek (130 és 230 lóerő), illetve 2,0 literes dízelmotorok (122 és 200 lóerő) választhatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.