K. M. I. | A Continental magyarországi cégei közül tavaly is a Continental Automotive Hungary érte el a legnagyobb, ezúttal 329 milliárd forintos árbevételt, ami új rekord, az adózott eredménye alapján azonban hatmilliárdos veszteséggel zárta az évet. Viszonyításképp: az előző évben a 239 milliárd forint forgalom mínusz 42 milliárdos adózott eredménnyel párosult. Ez részben annak tudható be, hogy ehhez a vállalathoz tartozik a mesterségesintelligencia-fejlesztő központ, s az új üzletág beindításának jelentősek a költségei, ahogy maga a kutatás-fejlesztés is tőkeigényes tevékenység. A cég telephelyei Budapesten és Veszprémben találhatók. A Continental hét gyárral, egy gumiabroncs-kereskedelmi központtal, valamint a már említett mesterségesintelligencia-fejlesztési központtal van jelen Magyarországon, és több mint nyolcezer alkalmazottja van.
A makói és váci telephellyel rendelkező ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. több mint 73 milliárd forintos árbevételt ért el tavaly, ezzel a második a hazai Continental-érdekeltségek között, igaz, itt is csaknem 3,3 milliárdos veszteség keletkezett. Ez a cég már nem csupán gumi-, hanem műanyag- és fémtermékeket is előállít, hűtő-fűtő csöveket gyárt és szerel, és már minden ötödik Európában gyártott autóban Makón szerelt tömlők találhatók. A házi verseny harmadik helyezettje a Continental Hungaria Kft., amely az 54 milliárd forintos bevétel mellett 450 milliós nyereséget könyvelhetett el. Ez a társaság a magyar gumiabroncspiac egyik meghatározó szereplője, a budaörsi telephelyen a marketingtevékenység, a gumiabroncs-kereskedők kiszolgálása és a mosonmagyaróvári logisztikai központ disztribúciós folyamatainak koordinációja történik. A pénzügyi adatok szerint a cég stabilan, nagyobb kilengések nélkül működik a magyar piacon.
A nyíregyházi ContiTech Magyarország Kft. esetében organikus növekedés látható az elmúlt öt évben, tavaly már 25,3 milliárdos bevételt és 3,8 milliárdos nyereséget ért el. Eközben a szegedi ContiTech Rubber Industrial Kft. 36,5 milliárdos bevétel mellett 17,5 milliárdos profitot könyvelhetett el. Egyedül a Vitesco Technologies Hungary Kft. beszámolója nem érhető el, ez a vállalatcsoport legfiatalabb cége. A 100 millió eurós debreceni beruházás alapkövét 2018 szeptemberében tették le, itt az elektronikai alkatrészgyártást kívánják növelni. A német Vitesco Technologies bő egy hete dobta piacra a világ első átfogó ráfröccsöntő technológiával készült sebességváltó-vezérlő rendszerét, amelyet 2021 elejétől már a debreceni üzemben is gyártani fognak. A vállalat globálisan átalakul, a tavaly indított tízéves programban számos költségcsökkentést és hatékonyságnövelést elősegítő intézkedést hozott a hosszú távú versenyképesség érdekében. Arra törekszik, hogy 2023-tól az évi bruttó megtakarítása meghaladja az egymilliárd eurót, mert várakozásai szerint tartósan alacsony lesz a globális járműgyártás, és 2025 előtt nem tér vissza a 2017-es, válság előtti szintre.
A zászlóshajó
Automotive Hungary
329
milliárd forint
árbevételt ért el tavaly
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.