BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sebességet váltottak a Continental hazai érdekeltségei

K. M. I. | A Continental magyarországi cégei közül tavaly is a Continental Automotive Hungary érte el a legnagyobb, ezúttal 329 milliárd forintos árbevételt, ami új rekord, az adózott eredménye alapján azonban hatmilliárdos veszteséggel zárta az évet. Viszonyításképp: az előző évben a 239 milliárd forint forgalom mínusz 42 milliárdos adózott eredménnyel párosult. Ez részben annak tudható be, hogy ehhez a vállalathoz tartozik a mesterségesintelligencia-fejlesztő központ, s az új üzletág beindításának jelentősek a költségei, ahogy maga a kutatás-fejlesztés is tőkeigényes tevékenység. A cég telephelyei Budapesten és Veszprémben találhatók. A Continental hét gyárral, egy gumiabroncs-kereskedelmi központtal, valamint a már említett mesterségesintelligencia-fejlesztési központtal van jelen Magyarországon, és több mint nyolcezer alkalmazottja van.

A makói és váci telephellyel rendelkező ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. több mint 73 milliárd forintos árbevételt ért el tavaly, ezzel a második a hazai Continental-érdekeltségek között, igaz, itt is csaknem 3,3 milliárdos veszteség keletkezett. Ez a cég már nem csupán gumi-, hanem műanyag- és fémtermékeket is előállít, hűtő-fűtő csöveket gyárt és szerel, és már minden ötödik Európában gyártott autóban Makón szerelt tömlők találhatók. A házi verseny harmadik helyezettje a Continental Hungaria Kft., amely az 54 milliárd forintos bevétel mellett 450 milliós nyereséget könyvelhetett el. Ez a társaság a magyar gumiabroncspiac egyik meghatározó szereplője, a budaörsi telephelyen a marketingtevékenység, a gumiabroncs-kereskedők kiszolgálása és a mosonmagyaróvári logisztikai központ disztribúciós folyamatainak koordinációja történik. A pénzügyi adatok szerint a cég stabilan, nagyobb kilengések nélkül működik a magyar piacon.

A nyíregyházi ContiTech Magyarország Kft. esetében organikus növekedés látható az elmúlt öt évben, tavaly már 25,3 milliárdos bevételt és 3,8 milliárdos nyereséget ért el. Eközben a szegedi ContiTech Rubber Industrial Kft. 36,5 milliárdos bevétel mellett 17,5 milliárdos profitot könyvelhetett el. Egyedül a Vitesco Technologies Hungary Kft. beszámolója nem érhető el, ez a vállalatcsoport legfiatalabb cége. A 100 millió eurós debreceni beruházás alapkövét 2018 szeptemberében tették le, itt az elektronikai alkatrészgyártást kívánják növelni. A német Vitesco Technologies bő egy hete dobta piacra a világ első átfogó ráfröccsöntő technológiával készült sebességváltó-vezérlő rendszerét, amelyet 2021 elejétől már a debreceni üzemben is gyártani fognak. A vállalat globálisan átalakul, a tavaly indított tízéves programban számos költségcsökkentést és hatékonyságnövelést elősegítő intézkedést hozott a hosszú távú versenyképesség érdekében. Arra törekszik, hogy 2023-tól az évi bruttó megtakarítása meghaladja az egymilliárd eurót, mert várakozásai szerint tartósan alacsony lesz a globális járműgyártás, és 2025 előtt nem tér vissza a 2017-es, válság előtti szintre.

A zászlóshajó

Automotive Hungary

329

milliárd forint

árbevételt ért el tavaly

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.