Hat év növekedés után idén jelentősen, 23 százalékkal eshet a luxustermékek globális eladása a koronavírus-járvány miatt – áll a témában szakértő Bain & Company tanácsadó cég és az olasz luxustermékek gyártóit összefogó elitszervezet, az Altagamma közös tanulmányában.
A szerdán ismertetett előrejelzés mindazonáltal még kedvezőnek is mondható a Bain tavaszi becsléséhez képest, ami akkor jóval nagyobb, 35 százalékos eladáscsökkenést vetített előre. Az előrejelzésen részben amiatt változtattak, hogy élénkülni kezdett a kereslet Kínában, amelyre a luxustermékek globális eladásának a harmada esik.
Az új becslés szerint a világ luxuscikk-eladása 217 milliárd dollár lesz az idén, ami 2 milliárd dollárral kisebb a 2014. évinél és 64 milliárd dollárral elmarad a tavalyi szinttől.
Fotó: AFP
Amennyiben beigazolódik a várakozás, akkor az idei lesz az első csökkenés az ágazatban 2009 óta, amikor az értékesítés 9 százalékkal esett, de a következő évben már jelentős növekedés következett be.
Bain azzal számol, hogy
a luxustermékek gyártóinak a nyeresége idén 60 százalékkal zuhan, és jövőre ennek csupán a felét sikerül visszanyerniük.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.