A napilapot kiadó vállalatcsoport csütörtökön közzétett harmadik negyedéves jelentése szerint a digitális előfizetésekből származó bevételek most először meghaladták a nyomtatott újság előfizetőitől befolyó pénzeket. Ennek is köszönhetően tudott végül növekedni a vállalat, az amúgy a vállalatot sem kímélő koronavírus ellenére – írja a media1.hu.
A portál arról számol be, hogy a lap kiadójának pénzügyi beszámolója szerint
393 ezer új digitális előfizetőt tudott szerezni a negyedév során.
Ennek következményeként történhetett meg, hogy több bevételt tudott termelni a digitális szolgáltatás mint a nyomtatott előfizetés.
A 393 ezer digitális előfizetőből 275 ezren fizettek elő hírszolgáltatásra, míg a maradék előfizetői tábor olyan szolgáltatásokra fizetett mint játékok, gasztroreceptek és különböző audio szolgáltatások.
Az még erősen kérdéses, hogy ez a növekvő tendencia meddig tartható fent, ugyanis a covid-hírek és az amerikai elnökválasztás erős híréhséget generáltak az amerikaiaknál, így az is előfordulhat, hogy ha helyreáll a világ rendje, ez a lendület némileg alább hagy majd.
A Media1 azt írja, hogy a médiavállalat a negyedik negyedévben mindenesetre a digitális előfizetésből származó bevételek 35 százalékos növekedését várja, miközben ugyanerre az időszakra a hirdetési bevételek 30 százalékos csökkenésére számít.
A kiadó vezérigazgatója, Meredith Kopit Levien közölte, hogy
az amerikai elnökválasztás iránti fokozott érdeklődés csak szerdán 120 millió, kedden pedig több mint 75 millió olvasót hozott a digitális platformra.
Szeptemberben összesen 6 millió 894 ezer előfizetője volt a The New York Timesnak, amiből 6 millió 63 ezer volt a csak digitális előfizetéssel rendelkezők száma.